fredag den 13. april 2012

Asien Mani

Gunitiwa, kære Blog! :D

Jeg har fået en Asien mani. Kan ikke sige hvor den stammer fra, men jeg ved i hvert fald, at jeg helt klart skal til Asien, så snart tid og penge tillader det (nåh ja, og forældre, naturligvis).
Og hvorfor vil jeg så til risenes, manga'ens og de skævøjedes verden? Nogle vil nok gætte, for at besøge byerne og shoppe i de fantastiske butikker, og ja - til dels. Men hovedårsagen til at jeg gerne vil dertil er faktisk pga... Ja, det hele, faktisk! Men mest den storslåede natur, de spændende kulturformer og... Hmm ren lyst? Jeg kan faktisk ikke helt sige det. Jeg ved bare at jeg helt vildt gerne vil til Nepal og se Himalaya og Mount Everest, til Japan og blive væk i Tokyo, samt besøge det buddhistiske tempel Kinkaku-ji, Den Gyldne Pavillion. Til Kina og opleve vilde pandaer og tigere og prøve at passe en rismark og gå på den Kinesiske Mur. Til Rusland, Egypten, Indien, Vietnam, Cambodia, Saudi Arabien, Thailand, Singapore, Tyrkiet... Jeg vil til ALLE steder! Og jeg skal fotografere ALT!! ;D
... Og så vil jeg frem for alt prøve at finde en munkeorden, hvor jeg vil prøve at leve ligesom de gjorde i gamle tider. Lærer om deres religion, deres meditation, deres kamsport, deres livsgrundlag... Alt!
- Lyder det kedeligt? Hm ja måske, men så hør lige det her: jeg vil til Tokyo og drifte i parkeringskældre i en Nissan Skyline GTR r34, jeg vil riverrafte på Mekong-floden, jeg vil lærer Kung-Fu af en ægte Zenzei og æde nudler til jeg kan trille hele vejen hjem! Lyder dét kedeligt? Nææh, synes jeg ik. ;b

Her får I lige nogle billeder, som måske kan beskriver hvorfor jeg er så pjattet med Asien lige pt.:

Det buddhistiske tempel Kinkaku-Ji 'The Golden Pavillion',
Kyoto i Japan
Jungle i Cambodia
Udsigt til Mount Everest og Himalaya, fra den buddhistisk religiøse by
Tengboche, Nepal.
Tokyo, Japan
Den Kinesiske Mur, Kina
Mekong-floden
Kung-Fu
Asiatiske musikinstrumenter.
- Synes virkelig at deres musik er så flot!
Erhu'en er nok min favorit, og kan høres her.
Chefren-pyramiden og Sfinxen, Egypten
Saudi Arabien
Rusland
Normalt siger K-pop og J-rock mig egentlig ikke noget,
men må indrømme at bandet MBLAQ's Oh Yeah er ret god.
... Når jeg drømmer mig til Asien ;)

... Så Asien, pas på, for når tid og penge er i min lomme, pakker jeg rejsetasken, og så vandre jeg fra Egypten til spidsen af Rusland, Indonesien og hvad der måtte ligge derimellem, og jeg stopper ikke før jeg har set det HELE! :D

Jeg glæder mig allerede ;)

5 kommentarer:

  1. Alt det vil jeg også bare SÅ gerne! Var i Kina sidste sommer, og det var fantastisk! Jeg elsker Asien :-)

    SvarSlet
  2. Ååh hvor snyd! Men ja, Asien er virkelig et dejligt sted i verdenen (okay, det er alle steder i verdenen)! Men Asien, åh jeg må så meget dertil en dag! :)

    SvarSlet
  3. Hmmhmm...

    Måske skulle jeg være rigtig led og fortælle dig at min familie og jeg tager til Asien til vinter og holder jul under en palme??

    SvarSlet
  4. Og måske skulle jeg være rigtig snu, og snige mig med i din kuffert ;)

    SvarSlet
  5. Har lige lagt mærke til at dette indlæg er skrevet Fredag d. 13... hehe ubs ;)

    SvarSlet