søndag den 22. april 2012

SS 2012

Ja, så fik jeg lige lyst til at oprette endnu et modeindlæg. Og denne gang omhandlende mine favoritter (Juhuu, nu skal jeg på Mind-Shopping). :)
- Jeg har nogle ynglingstendenser denne sæson, og dem vil jeg meget gerne dele lidt med jer. Så her kommer de:

Merveilleuses Twenties
... Og så helst på fransk! For 1920'ernes Paris... Suk, hvem der dog bare kunne have været der. Men ja, jeg er helt vild med 20'erne, deres lavtaljede kjoler, 'Art deco' og de mere drengede figurere der pludselig kom frem sammen med modegudinden Coco Chanel. Så jeg siger bare - Halleluja for 20'ernes indmarch i 2012! :D
- Nu sagde jeg jo Fransk, men må indrømme at det altså er Gucci's 20'er inspirerede Art deco, der har stjålet min opmærksomhed. Jeg er fuldstændig  forfalden til de exklusive farver: smaragdgrøn, guld, hvid og sort. Intet mindre end fede farvekombinationer, som er perfekte til fester, når man skal se lidt exklusiv ud (og match dem så med guldsmykker og smookey eyes) ;)



Drøm dig til Paris og ifør dig din mest glamourrøse
Charlestonkjole med glimmer, guld og frynser!
Og fyr den så max af som en ægte Pariserinde!

Se mere fra kollektionen her, eller Gucci's hjemmeside www.Gucci.com


Wrrum... The 50s! :D
Ja, der er altså plads til endnu et årti, og det bliver 50'erne. Prada har denne sæson specielt fokuseret på det kvindelige og sporty biltema fra 50'erne, i ægte Grease Lightning-stil. Med pencilskirts, badedragter, store frakker, mavetoppe og bilmotiver (samt de for fedeste stilletter med Harley D. vinger!), får man helt lyst til at sætte sig bag rettet på sin Ford Thunderbird '62, med tørklærde om håret og knaldrøde læber, og så bare køre ud ad Route 66 mod solnedgangen (Uhf)!


De for sygeste stilletter, jeg siger det bare!

Grab your Ford and wear your Prada, and drive like hell!

Se det flotte shoot med Pradas 50'er biltema her, og se mere til deres kollektion på www.Prada.com

Sporty Boho
Som rosinen i pølseenden, kommer Isabel Marant's, som altid, fantastiske boho-tema. Marant er nok en af mine ynglingsdesignere, da jeg elsker hendes chicke boho-stil, som hver sæson lykkes at få et nyt tema med, uden at det overskygger det casual. Denne sæson er det sports-temaet, som er vævet ind over, og hvor jeg dog elsker det! Som i et tidligere indlæg, er jeg helt vild med sports-tendensen, og det gør jo bare Isabel Marant til endnu en vinder hos mig (selvom hendes kollektion denne sæson får skarp konkurrence af Gucci og Prada). Men her er lidt fra hendes kollektion. Lige til at smutte i, en dag man skal ud og se casual og chick ud, med et sporty strejf. ;)



Ifør dig Isabel Marant og husk det gode humør til gymnasiets
sportstuneringer, og se tilfør lidt chick sport til tilskuerpladserne ;)

Se resten af hendes kollektion på www.isabelmarant.tm.fr/collections-ss12.php

... Jeg har selvfølgelig mange flere favoritter, men disse er nok de største. :)

2 kommentarer:

  1. Nogle lange men gode indlæg og en sød blog du har :) lyst til at følges?

    Hugs // www.nuggiboo.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Mange tak :) Ja, jeg har "desværre" tendens til at formulerer mig meget langtrukkent. Jeg er lidt af et sludderchatol ;)
    - Vil da gerne kigge din blog. Vil jeg da lige gøre :)

    SvarSlet