søndag den 22. juli 2012

"Dude, let's get drunk!" - Okay, hvis jeg må vælge stedet.

Hali-haløjsa Blog.

Jeg skal ud og rejse! Hvornår ved jeg ikke, men jeg skal helt klart snart ud og rejse! Jeg kan mærke det. :) Og jeg har allerede sat æselører ved en masse steder i rejsebrochurerne (men det er dog for mange, til at fylde i dette indlæg, og det er heller ikke dét, det skal handle om). Se, jeg har nemlig fået augustudgaven af Eurowoman, hvori man bagerst kan finde en masse fede rejseguider og ferieanbefalinger. Og det er netop på omtalte sider, at jeg har fundet anbefalinger af nogle over-for-fede hotelbarer, som jeg ganske enkelt bare MÅ besøge en dag! Helt fra København til Tokyo, til New York til Bangkok. Om det så lå på månen, ville jeg opleve disse fantastiske cocktail-steder, hvor man virkelig kan drikke som en rock-stjerne - og lad os være ærlige, hvem drømmer ik' det?

Jeg vil her vise jer, de få steder som jeg har udset mig som must-visits, med en lille beskrivelse af den aften, som jeg har planlagt for hvert sted. Håber at I vil 'joine' mig i baren, for cocktails. Jeg gir'! ;)

The Library Bar, Copenhagen
I vores helt egen hovedstad, nabo til hovedbanegården og Tivoli, finder man Copenhagen Plaza Hotel, grundlagt i 1907, og med det fineste bibliotek med lysekroner, læderindbundne bøger, malerier, flygel - og bar! Ja, kære Danskere, i dette fine bibliotek findes der en bar, anlagt i 1970'erne, og med speciale i champagne, cognac og whisky og selvfølgelig cigarer! Kort og godt: en ægte antik bilbioteks-bar, så at sige. Lige noget for mig!
Således skal mit besøg foregå: Efter en hyggelige tur i vores smukke hovedstad, og et besøg i Tivoli, med en kær veninde, om vinteren, ønsker vi at gå et sted hen, hvor vi lige kan nyde et par cocktails, slappe lidt af og varme os lidt. Straks kommer vi i tanke om denne smukke bar, hvor vi tager plads ved et lille bord, hvor vi kan sidde og hyggesludre, mens den rolige og hyggelige klavermusik fylder rummet med bløde jazztoner. Vi får bestilt et par drinks. Jeg skal helt sikkert prøve deres signaturdrink The Plaza Champagne Cocktail [som er hotellets egen opskrift, blandet af mørk rom, ginger ale og champagne] efterfulgt af deres berømte mojitos, som efter sigende skulle være Kbh's bedste. Her kan veninden og jeg bare få os en rigtig hyggelig stund, og snakke, nyde de lækre cocktail og den skønne musik, og beundre de smukke, antikke omgivelser, inden vi slutter vores heldagsudflugt til hovedstaden, og tager hjem. Og takket være den yderst praktiske placering, behøver vi ikke skynde os for at nå toget ;)
















Og så forestil jer lige der her: i juletravlheden, når juleindkøbene er klaret, så kan man gå ind her, få sig en god cocktail, og så sætte sig ved dette bord, med en Harry Potter bog (og ja, det skal være H.P. Tænk på, at J.K. Rowling skrev Harry Potter, mens hun sad på diverse caféer i London!)

Top of the Strand Rooftop Bar, New York
Ak New York. New York, New York, som Frank Sinatra så tidløst synger det. Det leder jo tankerne tilbage til 40'ernes jazzede New York, med en masse fede jazzklubber, hvor man kunne komme og lytte til saxofonenspillernes livlige toner, drikke cocktails med sine venner og følge med storbyens pumpende puls. Og hertil ville det jo lige passe med sådan en bar hvor man både kan kører alcohol ind, lytte til god musik og nyde sine venners selvskab. Her kommer det: Top of the Strand Rooftop Bar, New York! En urban og super cool bar på toppen af the Strand, designet af Lydia Marks, der bl.a. også var scenograf på Sex & the City. Så det er vel en ren selvfølge at det er her, man hører til med sine venner, en lørdag aften, med cocktail, musik og latter ;)
Således skal mit besøg foregå: Et par gode venner og jeg planlægger en bytur i New York en Lørdag aften, med cocktails, fed musik og god stemning, på ægte Sex & the City-manerer! Så vi vælger at tage på The Strand Rooftop Bar, med udsigt til New York Skyline og kig til den mørke stjerneoplyste sommerhimmel. På den oase-inspirerede 'rooftop', sidder vi mellem en masse søde, sjove og spændende mennesker og nyder velsmagende klassikere mens aftenen skrider over i nat, og langsomt fader over til morgen (og vi ser nattehimlen fade over i rosa), hvor vi går hjem i godt humør og med summende hoveder. ;)










Park Hyatt New York Bar, Tokyo
Vi bliver lidt ved New York, men flytter os geografisk til Tokyo. Her ligger der nemlig en bar på 43. etage af Park Hyatt Hotel med panoramaudsigt ud over Japans svar på New York: den fantastiske by Tokyo! Her spilles der ofte live jazz og serveres lækre drinks, og hvis man er så heldig at få fat i en af de eftertragtede vinduespladser, kan man samtidig nyde den eksklusive udsigt ud over Tokyo! Et perfekt sted til en romantisk middag for to.
Således skal mit besøg foregå: En virkelig sød fyr, jeg lige har mødt, har inviteret mig på drinks, et meget specielt sted. Han henter mig i sin yderst luksuriøse Audi r8, og kører os til Park Hyatt Hotel, hvor vi står af ved 43. etage. Et enkelt blik på tjeneren, og vi bliver straks betjent, og vist til vores bord - lige ved det yderst eftertragtede bord ved panoramavinduet! Her sætter vi os, og får bestilt vores drinks, og lidt frokost. Og så kører det ellers bare af sig selv. Han er elegant og charmerende, og yderst veltalende og har et skvæt af raffineret humor. Men er også meget mystisk og interessant. Og mens solen går ned, og efterlader Tokyo i en rosa dis mens stjernerne er ved at titte frem, og byen langsom er ved at vågne til det sprælske natteliv, bliver jeg mere og mere grebet af stemningen, og det hele bliver mere intenst. Man føler det virkelig som om man er ved at indspille den seneste nye James Bond-film, og jeg sidder til bords med the womanizer nr. 1; 007 (eller sådan føles det i hvert fald). Og mens jazzmusikken spiller og natten begynder at falde på, hengiver jeg mig til mine instinkter, og pulsen begynder at pumpe i takt til saxofonens hæse flirten.























Rirocco Sky Bar, Bangkok
Og nu, nok en af mine ynglingsbarer: Sirocco Sky Bar på toppen af Park Hyatt Hotel, Bangkok! Jeg siger jer, dette sted er simpelthen UN-FUCKING-BELIEVABLE! [Undskyld at jeg bander, men jeg mener det, dette sted er for vildt!] PÅ 63. etage af Dome at Lebua, findes der en sky bar beliggende under åben himmel, med udsigt ud over fantastiske bangkok - og den fedeste neon-bar, som bare virker så eventyrlig her under stjernehimlen, hævet over civilisationen! Denne bar kan bare bruges til det hele! En romantisk date, en festlig aftale med vennerne, en hyggelig komsammen med en go veninde... Denne bar har bare hele pakken! Og Så er den bare virkelig guf for fantasien og sanserne, hvilket nok også er grunden til at dette er min ynglingsbar af alle!
Således skal mit besøg foregå: Veninderne og jeg har aftalt en aften, hvor vi rigtig skal ud på jagt i Bangkoks natteliv. Men det skal jo ikke være hvem som helst, vi bruger vores tid på. Så hvor får man en fed aften med lækre drinks og god stemning og mænd, der er værd at samle på? Svaret kommer til os: Park Hyatts Sky Bar, på toppen af Bangkoks tinder! Allerede da vi træder ud på gulvet, begynder festhumøret at dampe. Den neonoplyste runde bar, ligner en oase for fantasien, hvor alle drømme er samlet! Og udsigten som strækker sig ud over Bangkok og længere endnu, får en til at føle sig som verdens konge (eller dronning)! Og oven over os, er de himlen begyndt at skifte farve til rosa og stjernerne er begyndt at komme frem. Vi spilder ikke tiden mere, men sætter os ved vores bord, og snakken breder sig allerede. De farverige cocktails forgylder vores tunger, og vores humør, og der går ikke længe, før løvinderne starter nattens jagt. Jeg kigger rundt, mens jeg nyder min cocktail, og får pludselig øje på en flot fyr, ved neon-baren. Han har også set mig. Jeg undskylder mig over for veninderne, og slutter mig til menneskerne i baren. Fyren er charmerende, flot og humoristisk, og vi hygger os godt. Jeg får mødt hans venner, og vi får snakket og grint. Den rosa farve på himlen går over i mørkeblå og stjernernes blinken bliver mere intens, og ligeså gør lyset fra byen, og månen, der næsten er fuld, står lavt over horisonten. Tiden synes slet ikke at eksistere, jeg har det sjovt, og kan mærke at jagten går strålende. Veninderne ser også ud til at være travlt beskæftiget. De kommer op til os i baren, med deres eget bytte, og sammen holder vi vores festorgie.
Morgenhimlen begynder allerede at farves rosa og gylden ved 3-tiden, og ikke længe efter, kan vi se solen bryde frem på himlen. Vi er blevet færre veninder nu, efter nogle trak sit byttet hjem til hulen. Jeg står med min stærke gazelle, der er blevet helt blød i mit sold, og betragter den smukke udsigt. Nu er nattens magiske jagt snart forbi, og jeg kan vende tilbage til hverdagslivet igen, men jeg vil helt sikkert besøge denne magisk fantastiske jagtmark igen. Det er helt 100! ;)
































Udsigt over Bangkok og restaurenten
i højre side ;)











Ja, her ligger altså et par fremtidige aftener i mit liv. Og jeg glæder mig! ;)
- Bottoms up & Skål alle kære mennesker!! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar