onsdag den 7. november 2012

That's music to my ears

Hej hyggelige søde blog :)

Det er jo november nu, allerede (!) og det betyder jo også at sommeren for alvor er slut, og vinteren nu seriøst er på indmarch i lille Danmark, med mørkere og koldere (...) dage. Og det betyder som regel én ting: hygge indendøre med varm kakao, dyne og en god film (YAAAAEH! :D). Og efteråret/vinteren betyder også noget andet for mig: min vinterspilleliste træder nu i kraft. (Ja, det vil nok lyde lidt, eller meget, mærkeligt, men for at forklare der så man bedst forstår det, så knytter jeg forskellige specielle sange/musik til bestemte hændelser/tidspunkter i mit liv, og tilknytter på den måde den pågældende musik en speciel stemning som hører til min erindring fra den tid jeg hørte sangen, og som jeg så kan påkalde mig når jeg hører sangen igen - ja, jeg elsker nostalgi...) Så min vinterspilleliste er altså musik, som jeg elsker at høre om vinteren, da de giver mig gode minder og får mig i rigtig god vinterstemning - hvis det er til at forstå.
- Nåh, men jeg tænkte at jeg ville dele denne vinter-spilleliste med jer, så her er nogle af mine vinter-favoritter ;)


01 Aura Dione - Geronimo






02 Bitter-sweet - Trouble


03 Britney Spears - I Wanna Go


04 Britney Spears - Till the World End







05 Svenstrup & Vendelboe ft. Nadia Malm - Dybt Vand






06 Edwyn Collins - A Girl Like You


07 Emeli Sandé - Heaven


08 Enrique Iglesias ft. Usher - Dirty Dancer






09 Ashley Tisdale feat. Lucas Grabeel - I want it all!



10 Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor


11 Lindsay Lohan - Rumors







12 MBLQ - Oh Yeah


13 Michael Rune ft. Nadia Gattas - Min Indre Stemme


14 Miley Cyrus - Can't Be Tamed


15 Miley Cyrus - Who Owns My Heart


16 Miley Cyrus - Permanent December







17 Myléne Farmer - Q.I.


18 Nina Simone - Feeling Good


19 Selena Gomez - Naturally


20 The Storm - Lost in the Fire


* Og så lige some new in sange, som er føjet til vinterspillelisten for nylig ;)


*21 Adele - Skyfall


*22 Loreen - Euphoria


* 23 Rihanna - Diamonds


*24 Shaka Loveless - Ikke Mere Tid


*25 Simon Curtis - Hypnotized


*26 Simon Curtis - Joshua


*27 Simon Curtis - Resist


*28 Simon Curtis - Soul for Sale


For lige at give en kort (...) forklaring på hvorfor det lige præcis er disse sange jeg så godt kan lide: fællestrækket ved dem alle er at det er (for mig) god festmusik. Der er lidt af hvert: noget man kan danse til (og når jeg siger dans, så tænker jeg både moderne men også især latinamerikansk, da jeg elsker alle de flotte danse; rumba, samba, cha cha, pasodoble etc.), stemningsmusik, jazz osv. Det er altså for mig noget der kan få mig i feststemning (underforstået: nytår - årets største fest!) Så et godt råd til hvis man vælger at høre alle disse sange, er at påkalde sig nogle gode festminder eller bare prøve at forestille sig en god fest og så bare lade musikken strømme - så ved man hvorfor jeg er så glad for disse sange ;)

Nåh men det var vist min vinterspilleliste. Håber at den vil få jer i lige så god stemning som den får mig i, eller i det mindste inspirere jer til at hører jeres ynglingsmusik her i den mørke vintertid ;)

Tschüss :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar