mandag den 31. december 2012

2012: Året der gik i Billeder

Har kigget min blog samt billedarkiver lidt igennem, og har fundet en masse skud fra året 2012, som jeg her vil dele med jer. De er alle med til at definerer året i mere personlige dybder. Håber at I kan lide dem :)

2012s første fuldmåne.

Vores have i frostvejr



Hvidtjørn i blomst.

Karakteristisk solnedgang over vores gård
- Når solen er særlig rød, skinner den på Poplerne (de store træer forrest) og skoven bag ved, så begge lyser op i flammende rød. Virkelig smukt, og især forekommende om vinteren og foråret.

Vintersolnedgang i Viskinge. Fotograferet på min sædvanlige gåtur (jeg dur ikke til at løbe, så jeg powerwalker  i stedet).

Min klasses studietur til Madrid i foråret. En rigtig god tur, og 2. gang jeg prøver at rejse.

Foråret sætter ind over Ullagaard, og rapsmarken er ved at stå i flor.

Forårssolnedgang over Viskinge.

Forår!

På vej ind i en meget stresset periode, med eksaminer og en helvedes masse billedredigering i kø (som kom til at tage mig fra April - Oktober før jeg var færdig)

Torsdag morgen, dage før Store Bededag (og dagen før min brors konfirmation), fik vi morgenmad for første gang ude på terrassen, med hveder, kaffe osv. En super hyggelig, og meget flot morgen!

Foto fra min lillebrors konfirmation (han er dog desværre ik med på billedet). Fra venstre øverst er det mig og min fætter, Emil. Fra venstre nederst er det min kusine Celine, morfar, Christian og min morbror, Henrik.
Med andre ord, er det min familie på min mors side. ;)

Amerikanertræf i Kalundborg d. 5. maj. Vildt fed aften og er SÅ ærgerlig over at jeg ikke var taget derind noget før (men fik kun kendskab til det og kom derud ved et tilfælde, da en jeg kender skulle ud og se på lejlighed. Men øv hvor skulle jeg altså være blevet derinde!) Næste år sværger jeg at jeg tager derind og bliver der så længe det varer. Det var simpelthen så fedt, med en masse amerikanere. Virkelig Fast & Furiouse-agtigt! ;)

Venuspassagen 6. juni 2012. Et meget sjældent fænomen, der næste gang finder sted om 100 år. Stod op kl. 4 for at fange det, og gik hele vejen op gennem Svebølle og op til Svinghulen, hvorfra man har udsigt over hele Svebølle og længere endnu. Herfra så jeg så solen stå op en rigtig flot sommermorgen, og så den lille "sorte" planet fise hen forbi solen. Et virkelig specielt minde, som har sat sig fast i 2012 i mit hoved :)
Venuspassagen.

Efter Venuspassagen, på turen hjem kl. 5-6 om morgnen. Det var bare sådan en flot morgen!

Efter Venuspassagen, lige ved at være hjemme. Billede af vejen jeg bor på (vores allé ligger gemt inde i krattet på højre hånd nogle få 50m fremme)

Møllebakken i Kalundborg en dejlig sommer morgen.

Møllebakken

Roskilde Dyrskue - Personligt synes jeg at hesteshowet bliver mere og mere ensformigt, men dette indslag med belgiere og jyske heste var simpelthen genialt! (og så var skibet konstrueret på produktionsskolen i Svebølle, hvilket vi fik at vide bag efter, og det viser sig at jeg faktisk har gået forbi det på en gåtur en gang i foråret. Spøjst.)

En dejlig sommermorgen, set ud over folden og mod skoven.









Sommermorgen set ud over vores have og kornmark. Man kan lige ane Svebøllebjerget oven over venstre hjørne af marken.

Selv samme sommermorgen, her fotograferet ud over gårdspladsen, fra min altan. Kan særligt huske denne morgen fordi det var den morgen min mor skulle indlægges og kørte med ind til Roskilde, og selv om det var i en lidt dyster anledning, så var det alligevel en meget flot morgen.

Solnedgang, fotograferet på en af mine ture.

Jeg er normalt ikke så meget til fodbold, men synes nu at det er hyggeligt at være til kampe. Stemningen er som regel ret god (men efter at Svebølle rykkede op i 2. division, er der begyndt at komme flere og flere "hooligans" til, som skal være grove og ødelægge den ellers gode stemning).

NCC Rallysprint i Gammelrand er efterhånden blevet en sommertradition for både min far og jeg, og det er altså fedt at være med!

Et af de sjældne billeder hvor min far spiser ;) (min far er sådan en tynd bengel der for det meste kun spiser frokost på arbejdet og aftensmad, og spiser sjældent ude, men til Rally, kunne han godt klemme en af de lækre burgere ned. Et ret komisk syn) ;)

Vejret til Rally var dog desværre ikke helt med os, og det vekslede meget mellem høj solskin og kraftig reg. Det blev bl.a. skybrud to gange, og her ses det første skybrud på vej ind over os.

Når mor og jeg handler stort ind ;)

Min familie er kendt for at grille meget om sommeren, hvilket er super hyggeligt (og vildt lækkert!)

"Sølvregn over skoven, som jeg altså lige måtte have et billede af.


Haha mig når jeg laver mad xD (undskyld fødderne på bordet, men de er rene, og varmen fra komfuret slår eventuelle bakterier ihjel) ;)

Ind i mellem sker det at der kommer et motorshow til Kalundborg, og stopper i Svebølle, og denne gang var det Bossle Hell Drivers, hvilke jeg kan huske også var der da jeg var lille. Det sjove ved denne gang er at jeg kom ud sammen med 4 andre piger pg prøve at kører med i en af bilerne der kørte på 2 hjul, og det endnu sjovere er at jeg kan huske de tilbød det samme da jeg så showet som lille, men dengang turde jeg ikke. Så det var meget sjovt at gense og prøve ;)

"Koneridelejren", hvor min mor var med med vores pony, Picasso. En super hyggelig lille ridelejr ved nogen vi kender der bor på en ranch med hovedsagligt horsemanship og westernridning (men der skulle også lige prøves noget klassisk da der kom en kæmpe dressurhest med) ;)

Koneridelejr ;)

Vesterlyng Strand, hvor vi altid har badet siden min bror og jeg var små. Et fantastisk smuk stykke natur; et fredet lyngområde med tilhørende sandstrand og lige ved siden af den rigtig hyggelige "sommerby" Havnsø. Elsker det område!

Min veninde Michelle og jeg har lavet rigtig mange shoots i år. Michelle er en virkelig smuk og efterhånden erfaren model, og jeg ser frem til at arbejde sammen med hende i '13 også (og få vores Amazonas-shoot i hus) ;)

En rigtig flot augustdag da min far og jeg var til Veterandage på Birkendegaard (en udstilling af en masse gamle veteranmaskiner, værende landbrugsmaskiner, biler, motorcykler. hestevogner etc. og så i rigtig flotte omgivelser)

Sådan som sommerhimlen nok mest har set ud denne sommer.

Haha et udvalg (!) af vores katte siddende i farvemæssig rækkefølge. Med andre ord: et farvekort på hvilken kat man vil have ;)

Da min far og mor blev gift i august efter at have kendt hinanden i 32 år. Ganske uformelt på rådhuset viet af borgmesteren, hvilket nok er mest i vores ånd.

Min allerførste tur til Møns Klint, her med mit naturgeografi-hold. En rigtig hyggelig og spændende tur (med super godt vejr!)

Min 18års fødselsdag d. 27. september :) (Hmm hvorvidt jeg synes at jeg ser præsentabel ud, kan diskuteres)

Efteråret er ovre os, her ved Munkebjerg (elsker Vejle om omegn, der er så smukt!)

Vejlefjordbroen :)

Årets græskarsnitning.

En tåget Storbæltsbro, på vej til Jylland til noget julehygge med familie og venner :)

Det dejlige snelandskab - så længe det varede - i December!

Årets juletræ på Ullagaard :)

Nøddeknækkeren takker af for nu ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar