søndag den 23. december 2012

Lana Del Rey

Godaften/morgen eller hvad I nu vil kalde det.
Lad os gå lige til sagen: jeg sværger til Lana Del Rey, og har gjort det alle dage, lige siden hun udkom med Born to Die i vinters anno 2012 (hvilket snart er et år siden. Milde mirakel tiden går hurtigt). Og siden da har jeg bare kunne tilføje flere og flere sange til min playliste med hende (de fleste blev tilføjet i efteråret).
     I går fik jeg så snakket med min gode veninde, Michelle, om hende og vores fælles interesse for hendes musik, og det inspirerede mig lige til at lave et indlæg med LDR., hvor jeg vil linke til de af hendes sange jeg elsker.

7 Grunde til at jeg elsker Lana Del Rey og hendes musik, hvilke I lige kan få i (næsten) slavisk rækkefølge:
  1. Hendes stil/genre. Elsker den retrostil hun primært kører i, som fortolker 50-60'ernes musik og kultur. Leder altid mine tanker tilbage til 50'ernes USA' sorgløse ungdom.
  2. De historier som hendes musik (og musik-vidoer) fortæller.
  3. Hendes musik-videoer, som nævnt ovenover. De demonstrerer hendes musik rigtig godt, og forstærker effekten af hendes sangstil. Bl.a. National Anthem, Born to Die og Ride er gode eks.
  4. Hendes sangstemme. Dejlig dyb og jazzet, og et godt match til retrostilen. Gør det hele meget nostalgisk og troværdigt.
  5. Hendes udseende. Uhf jeg elsker hendes stil i alle afskygninger og specielt hendes tøj og look. Den  fyldige overlæbe, botox eller ej, klæder hendes utrolig godt. Og så hendes lange fyldige hår. OG hendes tøj, der ligesom hendes sange, fortolker 50-60'ernes undergrundskultur. Rocket og dog klassisk. Lige min stil!
  6. Det vigtigste: den stemning som jeg altid kommer i, når jeg hører hendes musik. Det leder altid mine tanker ud mod udkanten af civilisationen, roadtrip gennem USA i en Ford Mustang '68, nedbrydning af grænser, det at være sig selv samt finde sig selv og leve sit liv uafhængigt af tid, meninger og regler.
  7. ... Og så er hun en kæmpe inspiration for mig, navnlig på fotofronten. Er allerede blevet inspireret til 3 shoots af hendes sange og musikvideoer. Også som stilikon er hun ens stor inspirationskilde for mig.

Nåh, men nok snak fra mig. Her får I min fulde Lana Del Rey playlist (indeholder 15 sange, der sammenlagt varer 54:23 min.) ;)

















Tschüss! :)

4 kommentarer:

  1. Alt for nice blog - og fede sange.

    victoriashverdag.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Iih mange tak, hvor er det altså sødt af dig! :D

      Slet
  2. Elsker Lana Del Rey! :)

    Jeg ville være rigtig taknemlig hvis du havde lyst til at kigge forbi min blog og skrive en kommentar :-)

    http://innocentcherry.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun er fantastisk!
      - Det vil jeg da gerne :)

      Slet