tirsdag den 11. december 2012

SRP, chai & Boghandlerens kat, med et strejf af ny frisure

Go'formiddag, der så blev til eftermiddag, og nu er blevet til aften.

"Hvis du synes det er sort... så læs videre."

Ja, her sidder jeg jo så. Klokken er snart halv 2 om eftermiddagen, og jeg har været i Kalundborg siden kl. 9, formiddag [OBS! Dette skrev jeg ved angivne tidspunkt, men nåede ikke at oprette indlægget], til noget SRP-vejledning med min mediefagslære (hvilket gik godt, så nu håber jeg på at jeg langt om længe kan gå i gang med min SRP for alvor - Gud være med mig!) Derefter havde jeg henholdsvis 2 og en halv time til gode i Kalundborg, hvilket jeg så den første halve time brugte på at gå lidt rundt på Møllebakken og se ud over Kalundborg i det smukke snelandskab til lyden af Birdy's smukke stemme i ørene. Herefter gik jeg lidt i butikker, og ledte efter lidt julegaveinspiration, dels til mig selv og til mine søde venner og familie. En forretning jeg bl.a. var i, var Bog & Idé, hvor jeg kiggede lidt, indtil en pelsfyldt sovende tingest fangede mit blik på nederste hylde. Dette viser sig så at være en kat, og ikke sådan en udstoppet én som man normalt finder i sådanne forretninger - nej sådan en der spinder og slikker sig og sover 48 timer i sekundet, og som man overhovedet ikke forventer at finde i en forretning som Bog & Idé, sovende på produkterne! Men sød var den da, og den måtte jeg selvfølgelig lige tage et billede af, hvilket I kan se nedenfor: [Fortsæt bare med at læse, der kommer mere...]







Det sjove er bare, at jeg har set den før over en årrække på små 4 år med ret så store mellemrum. Fik så at vide tidligere i dag, efter det, at det formentlig er en kat der tilhører en tøjforretning, men som åbenbart mener at den hører lidt til over det hele, så det må være Kordilgade-katten. Hyggeligt. :)

Efter den lille sjove opdagelse måtte jeg videre til min frisør, som skulle klippe mine åh så mishandlede og slidte spidser (der røg 20 cm), hvor jeg bl.a. fik det at vide med katten, og snakkede om mange andre sjove ting. En hyggelig time der gik til lidt forkælelse af lokkerne ;)
Håret ser forresten sådan her ud nu: [Bare fortsæt...]



Ikke den store forskel...

... Og nu sidder jeg så her i Fionas Veden [OBS! Det er stadig skrevet i eftermiddages], en hyggelig lille butik og konditori i Kalundborg, og har nu smagt grøn chai, hvilket smager udenmærket (men hold da op, man kan ikke drikke meget af det, før man er mæt og det måske, for mit vedkommende, bliver lidt for sødt - men godt er det) og en hjemmelavet flødebolle med hindbærcreme. Rigtig lækkert.
     Havde ellers håbet på at kunne lave SRP i rolige, hyggelige og inspirerende omgivelser, men eftersom en større flok højlydte mennesker, selvfølgelig lige skulle være der samtidig med mig, blev koncentrationsniveauet ligesom brudt. Det er så også okay, de skal jo selvfølgelig have lov at være her lige så meget som jeg skal... Men altså... Så skulle man da tro at det mindste man kan forlange er at man opfører sig ordenligt! Og jeg siger jer, når en mand der sidder ikke særlig langt væk fra en selv, begynder at snakke meget højt og nedsættende om "små tyrkiske børn", kvinder og folk i selv samme lokale, så bliver man altså - eller det gør jeg i hvert fald - en smule irriteret og aggressiv. Og når manden så til og med ignorerer sine borddamers tyssen og påmindelser om at vi er i offentligheden med ordene "jeg må da have lov at have en mening", så er det er man skal begynde at trække vejret roligt og tælle til 10, før man siger eller gør noget påklageligt. Hmm så jeg sipper bare lige så pænt til min chai og passer mig selv og må trøste med at han bare er en narrøv (pardon me), og alle de andre var heldigvis så søde at snakke nogenlunde dæmpet og anstændigt med hinanden. Men for søren da, hvor bliver man altså vred over sådanne egocentrerede, konservative og småtbegavede mennesker, der ikke kan finde ud af at holde sine stødende og politisk ukorrekte meninger for sig selv, i stedet for at slynge om sig med dem i offentligt rum. Hmpf...


Nåh, men klokken er nu halv 8 om aftenen, jeg sidder herhjemme i stuen omgivet af stearinlys, her er stille og prøver at hygge mig. Og det er så her at jeg vil afslutte mit indlæg, om min lidt underlige dag.

God aften og fortsat dejlig december til jer alle :)

Ps.
Lidt billeder af dagens menú, som jeg aldrig har prøvet før:


Anna-Sophie sidder og tænker sine egne tanker...

Dagens sanger er Birdy, med hendes super smukke stemme:






Tschüss! :)


1 kommentar:

  1. ej hvor har du en fængende blog! Jeg er helt betaget af den. Jeg er helt vild med de sne billeder du har taget, wow de er smukke!
    Jeg går selv maget op i at tage billeder, du er meget velkommen til en dag hvis du får tid, at kigge forbi min fotoblog : silleagerskov.blogspot.com

    Det kan være at du har lyst til at følges? :)

    SvarSlet