lørdag den 22. december 2012

VICTORYYYYY!!!!!!

Hej! :D
Efter at have afleveret SRP d. 20. og overlevet verdens undergang d. 21., kan jeg nu endelig blogge igen og tale frit fra leveren. Sikke en uge! Hjernen har arbejdet på højtryk (eller under lavtryk) på at få den %£&“§¡(......) SRP færdig, og derfor har jeg ikke været så aktiv herinde, hvilket jeg undskylder. Til gengæld har alt det hårde slid med indespærring på værelset fra morgen til nat, gennemgang af den samme roman på hhv. dansk og engelsk, analyse og fortolkning af 3 film og nedskrivning af 20 sider betalt sig, og torsdag d. 20. december kunne jeg så stolt og befriet gå op på kontoret og afleverer mit studieretningsprojekt og pensums første eksamen med GOD samvittighed! Nøj det føles godt! (Derfor titlen Victory: I made it!!)

Så er der den 21. december - den frygtede dag for Jordens undergang (Dah-dah-dah-daaaamm)!! Den dag har jeg så brugt på juleafslutning på gym sammen med min dejlige 3.k-klasse og min første juleafslutning i kirken (det sku jo prøves, og det her er ligesom sidste udkald), hvilket var super hyggeligt. Efterfælgende gik min veninde, Michelle og jeg så ned ad lille Kalundborgs hyggelige gågade i vinterkulden og kiggede på butikker, og for Michelles vedkommende; købe julegaver (der så for det meste blev til julegaver til hendes selv fra sig selv. Haha smart, og glædelig jul, Michelle! ;) ) Herefter spiste vi lidt på Mayo og brugte meget tid på at rende ind i flere velkendte ansigter fra klassen (flere gange i flere forskellige butikker), hvilket også var rigtig hyggeligt.
     Jeg vil gerne fremhæve vores besøg i den lille butik, café og konditori Fionas Verden, der ligger på gågaden. Fantastisk butik med en mega hyggelig atmosfære, hjemmelavede lækkerier med alt fra hjemmebag, slik, chai og kaffe til syltetøj, eddiker, olier og diverse hjemmebrændte- og bryggede drikke, og frem for alt; en masse vintage-ting så som porcelæn med rigtig flotte malede vintage-motiver med blomster, skrift osv. i pastelfarver. Vildt sommerhus-agtigt, og får mig bare sådan i sommerstemning. Jeg er helt vild med porcelænet, og ønsker faktisk lidt at få det, da det vil passe vildt godt til en havepavellion, vi er ved at bygge i vores have (jeg bor på en gård i meget naturskønne omgivelser, med marker, folde med heste, skove og "Svebølle-bjerget" (et stort skovklædt højdedrag der ligger bag Svebølle og kan ses fra hvor jeg bor, og på det nærmeste, ligner et lille bjerg uden spids). Nåh, men det porcelæn, det vil bare se så flot ud i nede i den pavellion når den er færdig. Så kan man sidde dernede og få te eller spise mens man ser ud på marken og på folden hvor hestene går. Super hyggeligt (uhf, jeg ved at det er jul, men for søren hvor kommer jeg i sommerstemning ved tanken!!)
- Men ja, min endelige pointe er i hvert fald bare at Fionas Verden er en helt fantastisk hyggelig butik, café og konditori, som jeg klart kan anbefale alle der er i Kalundborg at besøge!

Men ja, ellers er der vist ikke sket så meget mere bemærkelsesværdigt i denne SRP-periode. Desværre er min julestemning blevet lidt opslugt af SRP og koncentration som ikke var der, men håber i hvert fald at I har det hyggeligt derude :)

Fortsat god jul og godt nytår til jer, og vil prøve at være lidt mere aktiv her den sidste uge af 2012 som kompensation.

Tschüss!!

Ps. Her er lige et par billeder, som jeg har glemt at få vist jer. Og eftersom at der ik er så meget sne nu, så kan I få disse fra tidligere i december ;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar