lørdag den 16. februar 2013

Karlie Kloss Street Styles

Hej Blog :)
Det var jo super sjovt og inspirerende sidste gang jeg gik i kast med et stilikon. Aldrig har jeg købt så meget fedt tøj, jeg er blevet så glad for. Så hvorfor ik gøre det igen (men gør det nu ik til en vane at bruge så mange penge på en gang, Anna-Sophie!)

Denne gang har jeg kastet min kærlighed på modellen Karlie Kloss' stil. Karlie er for det meste en rockchic, med sine klassiske jeans, bikerboots og skjorter, men som model kan Karlie jo som bekendt rumme mange forskellige sider, også med sin garderobe, og man ser hende da også i khaki og ladylike stil.

Da jeg selv er meget rockchic, er jeg helt forelsket i Karlies mange fortolkninger af stilen, som hun både kan gøre casual, minimalistisk, chic og cool. Hun forstår at sætte tøj sammen, så hendes streetstyles nærmest fortæller en historie. Hendes khaki-stil kan taget mig med ud på savanen og hendes 70er-outfit tager mig med tilbage til kvindeoprør, disko og bukser med vidde. Det er dét jeg elsker ved mode; det spejler den person der går i det, personens tanker, personlighed og drømme (hvem siger mode er overfladisk?). Og det er bl.a. en af de store grunde til at Karlies stil inspirerer mig meget. Hun kan simpelthen style det på sådan en bramfri, jordnær og alligevel stilbevidst måde, og det er bare fedt at følge!

Karlie er i hvert fald blevet tilføjet min liste over stilikoner. ;)

Karlie der her matcher ternede skovsmandsskjorter med denim og rå læderdetaljer i form af tasker, jakker og støvler. Og enten helt natural eller ret eksperimenterende make-up, så som den blå mascara (der går vildt godt til den blåternede skjorte!) eller kirsebærrøde læber.

En rå og cool måde at matche en stor sweater: denimshorts og bikerboots - og så måske lidt modspil med en lille fin taske - og lidt rodet hår. Råt, casual og praktisk til de køligere sommerdage.

Khaki, militær og safari. Jeg elsker Karlies fortolkninger af disse tendenser. Virkelig sommerligt og eksotisk. Vil være en super fed trend at prøve at kopiere til sommer til solbrun hud.

En lidt mere minimalistisk Karlie, der dog alligevel formår at få blandet sin egen rockede stil ind, ved hjælp af frynsevest, rodet hår og læderdetaljer. (Og seriøst, jeg må altså få skaffet mig sådan en chanel-taske!)

Karlie bruger rigtig meget denim i sine looks, enten som jeans, skjorter eller hele looks, og hun kan få denim til at passe til enhver stilart, om det så er værende 70er-stil med vidde bukser (som jeg ellers plejer at afsky), rocket med skjorte og stramme bukser, casual som jumsuit og boots eller chic med pels og glat hår. Jeg elsker hendes fortolkninger!

Karlie i en mere feminin udgave. Bikkerbootsene er lagt på hyllen til fordel for kjoler, frakker og "pigesko" - og jeg må nu sige at det er klædeligt.

Jeg fornemmer at det bliver endnu en måned i shopping og pengeforbrugets tegn. Suk. Jeg har sgu ik råd til at have stilikoner!
Men det er sgu nu ret fedt alligevel, da jeg elsker at tjekke sådan noget ud og bliver inspireret. Det er selvpineri, og dog en nydelse... ;)

Tschüss! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar