lørdag den 2. marts 2013

Jungle feber

Hej Blog :)
Sidste år var det asien (tja, det er det stadig faktisk), men i år er det også junglen. Og ikke bare den asiatiske jungle, men også den afrikanske, brasilianske, australske osv. Jeg er med andre ord blevet ramt af junglefeber!

Efter mit følelsesladede gensyn med min Tarzan-video i Januar, har jeg ikke kunne få nok af at se den, og har derfor set den igen og igen og igen og igen, så min bror har været tæt på at brænde både VHS, video og jeg ved ikke hvad. (Desværre er det bare som om at VHS'en ikke rigtig gider at virke, så måske har den endelig stillet træskoene, selvom jeg ikke håber det).

Nåh, men så her forleden, da jeg lavede det store SS13-indlæg, og tjekkede nogle af jungletendenserne ud, blev jeg endnu mere vild med junglen og blandet op med min udrejselængsel så er jeg nu nået til et punkt, hvor jeg har lyst til at lave endnu et af mine rejseindlæg, denne gang med junglen som hoveddestination(er). ;)

Jeg har derfor fundet lidt forskelligt frem som appetizers til en sådan rejse:

Årsagen der fik snebolden til at rulle - Tarzan (1999) er min ynglingsjunglefilm!
Og så har jeg jo også bare en masse gode minder fra min sorgløse barndom med den ;)

Designer Issa's ss13-kollektion der henter inspiration fra junglen. Det ville jeg gerne gå i til sommer, mens jeg drømmer mig væk til mere tropiske egne.

Kenzo's ss13-kollektion. De har jo næsten monopol på det dyriske og jungle-tendensen.

Dette ur fra Asos er et MUST HAVE for mig! Har længe kigget på det, da jeg er helt væk i det tropiske explorer-inspirerede design med Eurasia som urskive og den rustikke brune læderrem. Lige noget for mig!

Junglenegle behøver ikke at have prints, mønstre, påsatte sten osv. Tropiske farver er nok, og jeg har længe været vild med disse fra Wet'n'Wild, som jeg personligt synes er en god lak.

Karlie Kloss der her fremviser hvordan safari-tøj både er tjekket, chik, feminint, casual og rocket. Og jeg må indrømme at jeg altså MÅ skaffe mig en nederdel og et playsuit i khaki (og så lige sætte Asos-uret til)

Angelina Jolie fotograferet til en Louis Vuitton-kampagne, med hendes egen taske og på location som hun selv har valgt - og det blev altså Cambodjas regnskov. Angelina har jo som bekendt adopteret et barn fra Cambodja og er selv ret tæt knyttet til landet og dets frodige natur.

Jeg har denne parfume derhjemme og jeg må sige - Jeg ELSKER den! Amazonia fra Oriflame er en tropisk og naturlig citrusduft der bare dufter af regnskoven! Med passionsblomst, appelsin, bambus, musk og åkandeblomst alt blandet sammen i den passende eksotisk-udseende flaske, bliver man næsten taget med på ekspedition til regnskoven.
- Jeg har parfumen, og så snart at disse andre produkter i serien kommer til DK, skal jeg helt sikker også have dem!

Regnskoven som vi kender den: grøn, frodig, stort brussende vandfald fulgt af en idylisk regnbue, alt sammen under blå himmel. Åh gid jeg en dag må komme ud og opleve dette syn selv.


Jeg har altid været dybt fascineret af bjerge og udsigt til dem. Det er SÅ eventyrligt, spændende og inspirerende. Det vidner bare om hvor stor og fantastisk verdenen er og hvor meget der er at udforske!

Den mægtige Amazonflod der strækker sig tværs gennem Brasilien og er fuldstændig indhyllet i regnskov. Et super spændende sted at tage på ekspedition.  



Dyrene i regnskoven er jo kendte for at være farvestrålende, have besynderlig anatomi og fantastiske levevilkår. Og da jeg jo er lidt af en natur- og dyreentusiast så synes jeg jo at det ville være super spændende at komme ud i regnskoven og observere dem på nært hold (om ik andet kan jeg jo starte i Randers ;))
- Her er det en Tukan der lever i Mexico og nordlige sydamerika.

Boa-slange, lever i Sydamerikas regnskove.

Jaguar, lever i Sydamerikas regnskove

Iih hvor jeg dog synes at denne frø er vildt creepy med de store øjne. Men den er da også sød nok.
- "Red-eyed tree frog", lever i Mellemamerikas regnskov

Nu hvor jeg nævnte Tarzan, så skal jeg da selvfølgelig også nævne gorillaen. Dem kender vi vist alle sammen takket være Tarzan ;) - Lever i Afrikas regnskov

Blå Ara - nok en af de mest kendte papegøjeracer. Lever i Syd- og Mellemamerika.

Så smukt! Man siger jo at grønne omgivelser hjælper rigtig meget på sjælen og sindet, og endda skulle forlænge levetiden (tro det eller ej).

Passionsblomsten der vokser i regnskoven, er simpelthen så flot! 

En gang vil jeg tage til Mellemamerika hvor jeg vil besøge det gamle Aztecer-, Inka- og Mayarige og lære mere om deres utrolige kultur.
En anden ting jeg også vil, er at tage ud og leve blandt de indfødte stammer i regnskovene - og der behøves ikke at blive rynket på næsen. Jeg interesserer mig rigtig meget for kultur og natur, så jeg tror nu nok at det skal blive spændende.

Uuuuuh jeg skal helt klart tage på jungleekspedition en dag! ;)

Jeg har jo én gang før talt om min forkærlighed for Penthouses, og her er der lige et i jungleversion ;)

Ditto

Tschüss! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar