tirsdag den 19. marts 2013

USA Roadtrip: Los Angeles (I wish...)

Hej Blog :)

I dag har min bror så fødselsdag - 16 år til ham, og det bliver fejret på bedste vis med boller, lagkage, chokolade, and til aften, åbent hus med lidt gæster og det er faktisk bare rigtig hyggeligt :) Selv sneen udenfor bidrager til hygge.

Men altså... Kulden. Den åh så forfærdeligt, røvirriterende, bidende kulde kunne vi altså godt undvære, og jeg sad så i dagens sidste time - hvilket i dag var religion -- midt i Teologer, debat og forholdet mellem liv og død og jeg ved ikke hvad --- og begyndte at drømme mig væk til varmere himmelstrøg. Australien, Asien, Afrika, men mest af alt USA. Og så tænkte jeg: "Nu skal det saftsusme være! Nu laver jeg mit længe ventede USA Roadtrip-indlæg". Og det er præcis hvad jeg så vil gøre nu!

Så kære læsere. Her får I et indblik i hvad jeg vil lave og se når jeg en dag sætter mig på et fly til USA, køber/låner mig en amerikanerbil og tager på roadtrip i USA.

OBS! Da USA jo er stort og der er uendeligt mange forskellige ting at se, vil jeg dele min Roadtrip-i-USA-toturial ind i nogle etaper, så vi rigtigt kan få lov at dvæle ved de forskellige ting, og ikke behøver at forhaste os. Så derfor lægger vi ud med at ankomme til Los Angeles, hvor vi bliver en rum tid, og rigtig får nydt stjernernes by. Og bare rolig, jeg skal nok give jer et prej med et nyt indlæg, når det er vi tager videre ;)

Nåh, men anyway, here we go! :)
Vi lægger ud med at ankomme til Los Angeles, hvor der skal ses en masse ting. Det er jo filmindustriens, kendisernes og frem for alt drømmenes by... Her bliver vi et par dage, hvor vi går på sightseeing, ud og spotte kendiser, shoppe på Rodeo Drive, gå ned ad Hollywood Boulevard, se Universal Studios, se Hollywood-skiltet og gå på Hiking i Hollywood Hills. Bade og tage til strandfest på Venice Beach og bo i det lækreste penthouse i de par dage, før vi tager videre...

En dejlig udsigt ud over Los Angeles fra badeværelset af.
Penthouse ved stranden med en skæn udsigt. Får virkelig en til at glemme alt om sne og kulde, og i stedet bare nyde solnedgangen over havet og bjergene i det fjerne.
En ægte Grease-scene. Her vil jeg prøve at køre streetrace i min egen Grease Lightning-version.
Selvom jeg ikke er specielt sportminded, så må man da næsten tage ind og se Dodger Stadium, og så skulle stemningen jo også være uden lige til sådan en baseball kamp.
Take a walk down Memory Lane... Eller i dette tilfælde Hollywood Boulevard og få set alle de imponerende stjerner, og fantasere lidt om at man selv en dag får sin egen stjerne ved siden af Johnny Depp, Marilyn Monroe, Walt Disney, Scarlett Johansson, Tom Cruise osv. ;)
Uuuh tage på shopping i LA! Og så på Rodeo Drive. Kunne simpelthen være luksus. Men også farligt, da jeg højst sandsynligt ville komme til at bruge alle mine penge på den tur. Oh (moderigtig) rædsel!
Los Angeles at night. Det siges at man i byen ikke kan se stjernerne (hvilket for mig nok vil være mærkeligt, da jeg jo kommer fra landet og elsker at kigge på stjerner).
En fantastisk oplevelse at kunne jogge i Hollywood Hills og se Los Angeles i morgenlyset. Må være en ret speciel løbetur :)
Selvfølgelig skal Beverly Hills da også opleves!
Endnu en dejlig penthouselejlighed, med lækker udsigt over LA. Her kunne jeg også godt slå mig ned en rum tid.
Universal Studios!
The Hollywood Sign!
LA's utrolige - og frygtindgydende - vejnet. Hmm så tror jeg faktisk alligevel at Holbækmotorvejen
Venice Beach i solnedgangen. Så smukt! Må være fantastisk at kunne gå til strandfest og fester til sådan et scenarie her.
Venice Beach om dagen.
Los Angeles Skyline
Nogen der husker dette Penthouse fra mit tidligere indlæg om samme. Dette er Sheat Goldenstein Residence og er et populært Penthouse, brugt i talrige film, shoots osv. Og så er det virkelig smukt beliggende i bjergene med udsigt ud over LA/Beverly Hills. 
Udsigten til L.A. fra soveværelset med den fantastiske panoramaudsigt.
Fotoshoot skudt ved Venice Beach
Model klædt i Gucci kjole i Beverly Hills
Lad det være mig en dag ;)
Model iført prada i Beverly Hills
De to følgende musikvideo'er har lagt grundsten for min facination af L.A. som tourist. De understreger virkelig hvad man skal lave og se i L.A. som ung tourist. (og hvis I ikke kan lide sangene, så se bare bort fra dem, men følg i stedet med i vieoerne.) ;)




Det var så et udpluk af vores tur til Los Angeles, og snart går turen videre, så stay put for næste etape af vores Roadtrip gennem USA ;)

Tschüss! :)


4 kommentarer:

  1. Så smukke billeder! Hold da op :o
    Super god blog du har dig! - Kunne du tænke dig at følges? ( :
    Kig endelig forbi!
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/
    xoxo

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :D Er rigtig glad for at du kan lide den!
      - Jeg kigger gerne forbi :)

      Kh. Anna-Sophie

      Slet
  2. Eeeej hvor ser det lækkert ud! God tur :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, men jeg skal desværre ikke afsted (foreløbig i hvert fald). Det er mest bare min drømme-roadtrip-rejse, som jeg så prøver at sætte på bloggen. Og en dag efter gymnasiet, regner jeg da også med at tage afsted og realisere det. Hvis jeg får penge til det :)

      Slet