fredag den 19. april 2013

Graduation Dreams

Godaften Blog :)

I dag har budt på lidt fremsynethed og studsning over fremtidsudsigter, og hvad der jo lige ligger nærmest rundt om hjørnet er jo den kommende studentertid, hvilken jeg må indrømme at jeg ser rigtig meget frem
til. Endelig er det vores tur! Til at få huen på, efter vores sidste eksamen NOGENSINDE (sådan da...), de dejlige lune solskinstimer, vi får lov at spendere udenfor i stedet for inde i et indelukket klasselokale, til at
få lov til at skabe os tossede til vores legendariske sidste skoledag, more os hver dag i skolen, med den undervisning, der i sidste ende bare bliver ren repetition med lærere der egentlig også er ret ligeglade med
det sidste (hvis vi er heldige...), vores studenterkørsel, hvor vi kan sidde på et vognlad og køre Vestsjæl-
land tynd i jagten på vores familiers huse, hvor vi skal hjem og sige hej og spise og drikke ved hvert sted i
12 timer med dertilhørende efterfest (pyh det bliver et par lange, stive 24 timer...) og skåle til forbipas-
serende biler, der vil være så venlige at give os et sprudlende dyt med på vejen, dimissionen, hvor vi for
alvor afslutter skolen, og os piger får lov - siden vores konfirmation - at iklæde os vores fine hvide kjoler
og stiletter samt en flot sort, rød og hvid hue og vi får lov at feste en "sidste" (officiel) gang. Det bliver på
én gang trist, rendyrket fryd og spænding samt rædsel for hvad der skal ske derefter. Men det er ikke
noget vi vil tage os af nu, for lige nu skal vi bare have lov til at nyde vores sidste tid i skole med lektier, gnavne/skøre/småtossede lærere, tidlige mødetider, kantinemad, ildelugtende idrætstimer, og ikke mindst; hinanden!

Nåh, men alle disse nære fremtidsudsigter byder jo også på lidt "fremtidsshopping". Det er jo NU at studenterkjolen skal findes, NU man skal koordinere hvad man skal tage på til sin sidste eksamensdag,
hvor man får huen på, NU man skal få alting i orden inden afslutningen og NU man skal nyde nu'et og
sin sidste tid i gymnasiet - for man vil aldrig få det igen. Så make every single moment count!

Nedenstående ting er de ting jeg drømmer om at have til min studentertid. Jeg vil indhylle mig i en frisk forårsagtig rosenduft, jeg vil iklæde mig blomsterprints og denim til den søde, lyse studentertid, jeg vil
matche min hue med hvide blonder, og jeg vil nyde alt omkring mig! :D

Graduation Dreams





Tcchüss alle sammen! :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar