onsdag den 24. april 2013

Spaghetti Bolognese a la Pocahontas

Hej Igen :)
Halløj, 3 indlæg på en dag! Aldrig sket før herinde! :D Håber jeg imidlertid ikke gør noget.

Nåh, men mit 3. indlæg i dag bliver et lidt anderledes indlæg, det bliver nemlig min opskrift på Spaghetti Bolognese med dertilhørende rucolasalat. Og så tænker I sikker "So what? Det kan enhver idiot jo lave". Jaa i princippet ja, men da jeg netop har lavet en vildt god Spaghetti Bolognese, vil jeg altså lige lave en lille opskrift, over hvad jeg har gjort (vil prøve at sætte mål på, men for det meste kører jeg pr. øjemål og smagen)..

Ingredienser:
- 1 kg. hakket oksekød
- 2 dåser flåede tomater
- 1 dåse tomatpuré
- Tomatketchup
- 2 løg
- Et halv hvidløg
- Oregano, salt, peber og (en knivspids) chili 
- 3 tsk Dolmio pastasauce - ekstra krydret
- Olivenolie

- Pasta (er man imod stivelse, så køb fuldkornspasta)

- Rucola
- Tomater
- Rød peberfrugt
- Forårsløg
- Champignoner
- Olivenolie
- Salt, peber og oregano/timian
- 1-2 avokado
- Evt. fetaost (nu er jeg ikke så glad for ost, det kom jeg ikke i min, men er man glad for feta, så kan det sagtens blandes med i)

Sådan gør du:
Sovsen: hæld olivenolien i en gryde og tilsæt evt. lidt vand og lad det komme i kog. Kom derefter kødet i, finsnit løgene og kom derefter også dem i. Når kødet er kogt så det har fået sin gråbrune farve, tilsæt da de flåede tomater, tomatpuréen, dolmio og hvidløg og lad det simre lidt. Derefter skal sovsen bare smages til med salt, peber, oregano og chili (OBS! Husk KUN at tilsætte en lille knivspids, da det ellers hurtigt kan blive meget stærkt. Hvis man kommer til at tilsætte for meget, så frygt ej. Man kan rede det, ved at tilsætte sukker og lidt fløde. Hjælper også på hvis sovsen bliver for salt) og kom også ketchup i, for en lidt rundere tomatsmag. Husk at smage på sovsen undervejes, for at holde øje med hvordan smagen udformer sig.
Når sovsen smager rigtigt, skru da ned for blusset og lad sovsen simre, mens spaghettien koges i vand.

Salat: Snit champignoner, tomater, peberfrugt, forårsløg og avokadoen, og bland det hele sammen i en skål med rucolaen. Vend salaten i olivenolie og krydderierne og tilsæt til sidst fetaen.


... Og voilá, har man en lækker Spaghetti Bolognese med en delikat og sund salat til. Og drik så en rigtig god rødvin til. Jeg vil personligt anbefale en rødvin der er let men stadig rund i smagen og rig på frugtsyre, måske lidt krydret. En Merlot skulle været god til Spaghetti Bolognese :)

Spaghetti Bolognese a la Pocahontas (alias Anna-Sophie) ;)

Velbekomme :)

Chiao!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar