torsdag den 16. maj 2013

The Great Gatsby

Hej Blog :)
I går aftes var jeg jo med mit engelskhold i biffen til gallapremieren på The Great Gatsby i Kalundborg, hvilket var super hyggeligt. Det var vores sidste ekskursion sammen som klasse og samtidig også min første gallapremiere (om det så er i lokal'en eller i hovedstaden spiller ingen rolle - en gallapremiere er en gallapremiere, og den skal fejres med manér ;)). Alene derfor blev jeg også enig med mig selv - og Michelle, Victoria og Christian - at vi skulle komme i det store gallaskrud med jakkesæt, røde læber, stiletter og flotte kjoler. I mit tilfælde blev det så dette sæt bestående af min grønne Art-Deco skjorte fra Spanien, der matcher Gucci's 20er-inspirerede Art-Deco kollektion sidste sommer. Den sportede jeg så sammen med sorte læderbukser (men hold op hvor blev det dog varmt!), guldsmykker, hvide sandaletter og røde læber for rigtig 20er-fornemmelser og Gatsby-stemning ;)

Hvad angår filmen The Great Gatsby så er det jo en rigtig god film! Og Leonardo DiCaprio's tilstedeværelse på det store lærred er jo så bare et kæmpe plus, 38 år og stadig ret så lækker ;)
- Filmen er instrueret af Baz Luhrmann, som vi kender fra Romeo + Juliet (hvor han også carstede Leonardo) og Australia, og han er jo kendt for at være ret excentrisk på nogle punkter, og the Great Gatsby er ingen undtagelse (hvem putter ellers rap-musik ind i en film "fra" 20erne?) Men det fungerer nu ellers ret godt, alt taget i betragtning. Og Så var jeg rigtig begejstret for at høre Lana Del Rey's Young and beautifull på soundtracket. Hendes jazzede vokal og melankolske klang passer bare perfekt til!
Handlingsmæssig er The Great Gatsby måske en anelse langtrukken. 143 minutter er alligevel en pæn længde at sidde i en mørk biograf med dårlige 3D-briller uden megen action. Men fair nok, det er jo også et romantisk drama - og det må man altså give den, den er ret rørende. Og vildt godt lavet, med en masse gode detaljer, flotte og naturtro locations og gode effekter. Og så lægger filmen også op til en masse fortolkning og perspektivering (vi var jo trods alt inde og se den med Engelsk, så selvfølgelig kunne man ikke lade vær med at analysere lidt) ;)

The Great Gatsby er jo en super god historie, nyfortolket på en spændende, kreativ og nytænkende måde, som nok i sidste ende står til personlig vurdering, om man synes at det er godt eller skidt.

Jeg vil i hvert fald godt anbefale The Great Gatsby til dem der holder meget af romantiske drama'er eller bare er glade for DiCaprio ;)

Her får I lige aftenen i billeder :)


Læbestift: Giordani's Scarlett fra Oriflame
Smykker er vintage og arvestykker
Skjorte: Blanco
Taske: H&M
Læderbukser: H&M
Stiletter: Bianco
Champagne i indgangen inden filmen ;)
Dette kunne vi godt vænne os til ;D
Her kan I lige høre Lana Del Rey's sang fra filmen.
Hendes karakteristiske stemme passer fantastisk ind i filmen og handlingen, as well gør sangen ;)

Tschüss! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar