lørdag den 29. juni 2013

Student 2013 - Del 1

Hej Blog! :D

JEG ER BLEVET STUDENT! Nu er det endelig slut!!! I hvert fald med de fordømte, nervepirrende og unødvendigt rædselsvækkende eksaminer. I onsdages afsluttede jeg min sidste eksamen i religion, og kom ud med et vildt lækkert 7tal, som jeg er over the moon for at have fået, i forhold til at størstdelen fra min klasse fik 02 i selv samme eksamen. Så jeg er jo vildt glad ;) Men hold nu op et antiklimaks der venter en bag efter. Ikke forstået på den måde at det var skuffende, überhelehovedet not! Men efter at man er kommet ud, har fået lykønskninger, roser osv., været oppe på rektors kontor og få huen på og derefter ud at fejre det med familie og venner, føler man nærmest lidt et lille sort tomrum inden i. Jeg sad i hvert fald lidt med en følelse af "var det bare det? Er jeg virkelig allerede færdig? Hvad skal jeg nu?", og den følelse er faktisk ret deprimerende, desværre. Og så skal det også lige nævnes at man bliver UTROLIGT træt efterfølgende! Både jeg og mine medstudenter brugte halvdelen af dagen på at sove resten af nervøsiteten ud (for selv efter jeg var kommet ud fra eksamen, sad nervøsiteten i mig endnu, og kunne klap nok spise noget et par timer efter).

Dagen efter - nærmere bestemt torsdag d. 27. juni - skulle vi så troppe op på skolen kl. 12. Det var nemlig dagen for alle studenters dans rundt om platantræet ude i parken foran skolen (tradition på Kalundborg gym, ligesom det er tradition inde i KBH at danse rundt om hvad det nu end er for en bronzestatue). Og derefter var det afsted i vognene ud på den berygtede vogntur. That's right: 12 stive timer med jævnlige stop hos hver elevs familie, hvor der skal spises og hældes indenbords, indtil man når endedestinationen, hvor man så fester til den lyse morgen. Ja, det er lige præcis lige så hyggeligt, fedt, festligt, spændende og trættende som det lyder! Især fordi at vejret for det første var vildt humørsygt og vekslede mellem solskin, skyer, regn, kulde og vind, og for det andet, så kom vi også efter planen. Men det var nu alligevel hyggeligt at komme hjem til ALLE klassekameraterne og lige få hilst på deres familie og set hvordan de bor, da vi jo gennem de 3 år ikke har været hjemme ved alle, trods alt. Og så var der også lige et lille uheld hen mod midnat, hvor vores vogn midt i et lyskryds pludselig fik problemer med koblingen, så vi måtte vente en time på at en anden vogn kunne hente os og fortsætte turen. Dermed kom vi 3 timer bag ud, og sluttede først ved endedestinationen kl. 2-3 om natten, og på det tidspunkt var vi allerede godt forstoppede af både mad og booz (overraskende nok var vi ikke så fulde igen, nok pga. alt den mad vi samtidig også fik de forskellige steder). Men det skulle dog ikke forhindre os i at feste til den lyse morgen, og få en trekant i huen (der hører jo en masse såkaldte "hueregler" til det at blive student, hvilket indebærer at man skal klippe et vis symbol i huen der betyder at man har gjort en speciel ting med huen på. Jeg har fået en trekant for at se solopgangen - hvilken heldigvis var synlig mellem skyerne og rigtig smuk - og så fik jeg en bølge i huen, for at nøgenbade med den på, hvilket nogle af os modige og uden blufærdighed at all, gjorde ved 3. sidste familie, der bor ved vandet. Trods kulde, vind, mørke, og nederen mennesker der ikke ville i, smed jeg og en håndfuldandre tøjet og hoppede ud i bølgen blå - og kom hurtigt ind igen). Så det var jo en vildt lang, fed og rigtig spændende dag, aften og nat.

Dagen efter - fredag d. 28. juni - kl. 14.00 var der så dimission på skolen. Ja jeg ved det, viiiirkelig dårlig timing, sådan at lægge vogntur og fest til den lyse morgen lige dagen inden dimission, hvor man skal være på og fik i tøjet. Men omstændighederne til trods gik det nu meget fint og dimissionen forløb glat. Jeg fik endelig mulighed for at lufte min studenterkjole fra Nelly, som jeg havde fantaseret om i næsten 2 år op til den dag, så det var virkelig et romantisk øjeblik at kunne se sig selv med den på og huen øverst oppe. Så var der jo translokationen, hvor man skal ind og sidde i hallen sammen med forældre, have eksamensbevis, hører tale og bla bla bla, hele den formelle mølle, derefter var der reception for dimententer og forældre, og endelig var der så dimissionsfesten for dimentenet og lærer only, med middage, bar, live band, underholdning (arrangeret af lærerne, hvilket var urkomisk og vildt underholdende), og derefter alm. fest. Det var en hyggelig, omend lidt tam aften set i lyset af gårdsdagens ret vilde og voldsomme vognture, så vi var nok alle sammen ret trætte. Men det blev alligevel først til et møde med dynen kl. 5 for mit vedkommende.

Dagen i dag har jeg derfor brugt på at sove længe (!!!), slappe bra-less og i løse bukser og bare nydt ikke at skulle noget. Det er også derfor at jeg først skriver nu, for som I nok kan fornemme på ovenstående roman, så har jeg haft VIRKELIG meget at se til - og tro mig, dette indlæg bliver ikke det sidste omkring min søde studentertid, da jeg har studentergilde på lørdag d. 6. juli, så der vil både komme opdates om studentergaver, flere billeder, evt. videoer fra de sidste par dage og de kommende dage. Så stay tuned, hvis I ikke har fået nok efter dette indlæg ;)

Men ikke mere snak (den ventede I nok på kom;) ) Her får I de sidste par dage i billeder :)

En meget nervøs Anna-Sophie (og en endnu mere nervøs Estrid, ude til højre) der venter på sin karakter i religionseksamen (hvilket blev et yderst tilfredsstillende 7tal!)
Så fik man sgu endelig huen på - efter 3 års slid, 2 måneders nervøsitet og flere snitsår, man har fået fået efter febrilsk at have bladret sine lærerbøger igennem.
En meget glad familie bestående af min "papmoster" til venstre, min far, jeg og min mor. :)
Dans om platanen ude ved Kalundborg Gymnasium (jeg aner ikke hvor jeg er henne på det billede!)
Beklager for mit virkelig bøvede ansigt lige her...
Vognturtøj (der dels skulle være praktisk men også pænt):
---
Læderjakke: Sisters Point
Strik: Zara
Jeans: Sisters Point
Sko: H&M
Min mor og jeg :)
Hey Fremtid! Jeg kan se dig!!!!! :D
Michelle og jeg ;)

Hold nu op hvor får man altså meget sygt lækker mad og drikke ude på vognturen! Man når slet ikke at blive ordentlig beruset, pga. al den lækre mad man får! Man bliver snarer forstoppet...

Trods overskyet vejr, byger og køligt vejr, var det en fantastisk vogntur! 

Solen kom da også frem sent på eftermiddagen, hvilket var virkelig dejligt ;)
Æhm ja, et lidt specielt tilfælde. Vores vogn fik pludselig koblingsproblemer midt i et lyskryds i Kalundborg, så vi måtte vente en time på at en ny vogn kunne komme og hente os, og vi var i forvejen 2 timer bag efter planen. Dette resulterede i at vi først var ved den sidste familie omkring 2-tiden.
Min skønne klasse, som alle skal have et hjerteligt stort tillykke og held og lykke på vejen! :D (Prøv at se om I kan finde mig ;P).
Mit dimissions-outfit. :) 
Kjolen er fra Nelly, og skoene er fra Zara.
Alle de dejlige blomster jeg fik!
Translokationen i Kalundborghallen (fotograferet af min mor). 
Et rigtig dårligt billede, men her får jeg mit eksamensbevis. Hold nu op hvor er man nervøs, når man står ude bagved og skal til og ind på scenen. Brrr.. ;)
Afslutning
 Det har været nogle fantastiske, hektiske, søvnløse, fordrukne, nervøse, vidunderlige, velsmagende, delikate, forstoppede, søvnige og ikke mindst helt igennem utrolige dage! Og selvom jeg længe har glædet mig og set frem til denne tid, så er og vil det altid være de forgange 3 år i gym der betyder noget, og jeg vil råde ALLE som en til bare at NYDET nuet og gøre sit bedste for at være en del af gym, for før I ved er det er de 2 eller 3 år gået og så får man den aldrig tilbage. Så kan man i det mindste gøre sit til at man virkelig får levet gymnasiet the ultimate way! ;D

Men nu skal jeg altså sove og komme ned i gear, før mit studentergilde d. 6. juli. Der vil komme et eller 2 flere indlæg med billeder og opdateringe med hhv. mine studentergaver, flere billeder med huen og andre billeder. Så stay tuned ;)

Tschüss alle I kære mennesker! :D

4 kommentarer:

  1. Hej, jeg er virkelig glad for, at du har fulgt mig på GFC, men imorgen lukker det, og jeg mister alle mine følgere derfra.. :( Det ville betyde meget for mig, hvis du ville følge mig på bloglovin' <3

    http://www.bloglovin.com/blog/7307149

    Knus Signe
    beautymorebeauty.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg følger dig allerede på bloglovin, så no worries. Du har en rigtig fed blog :)

      Slet
  2. Tillykke med huen :D ser ud som en rigtig fed tur! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! :D Det var det sandelig også ;) Lidt drama her og lidt kontroverser der, men det må man jo tage med, og overordnet var det en fantastisk tur, og kan kun anbefale ALLE kommende studenter bare at NYDE deres studentertid, for det er once in a lifetime, og man får den ikke tilbage igen. Det er bare vildt trist at det allerede er slut for mig. :(

      Men tusind tak for din søde lykkeønskning :)

      Kh. Anna-Sophie als. Pocahontas

      Slet