tirsdag den 4. juni 2013

Wanna go south, wanna go Italy

Hej Blog :)

Nu hvor jeg bruger min dag på at slappe af oven på gårsdagens eksamen og nyde at have huset for mig selv, tænkte jeg at jeg endelig ville smide et drømmerejse-indlæg op, som jeg nu har gået og tænkt på i en rum tid. Siden solen nemlig er begyndt at tage til, farverige blomster er begyndt at pryde haven og havegrillen spreder en mundvandsudløsende duft over hele området mens lyden af havemaskiner summer i sommerbrisen fra diverse naboer osv., er jeg begyndt at komme RIGTIG i sommerferiestemning! Og normalt for min familie plejer vi at blive hjemme om sommeren, og det har jeg egentlig altid sat meget pris på, da jeg er en af de få mennesker i lander, der holder meget af den danske sommer, når den ellers teer sig ordenligt ;) Men i den sidste tid har jeg gået med en stadig voksende lyst til - og nu kommer det - Italien! Spørg mig ikke hvor det kommer fra, for jeg har ingen idé, men ja, jeg har altid lige pludselig, mellem eksamensstress og studentersus fået lyst til at pakke min kuffert og smutte til dejligt, solrige og delikate Italien.

Men det er da heller ikke så underligt, er det? Italien er jo for det første et vildt smukt land, med en masse flot natur, der byder på det hele, helt fra Alperne ved den nordlige grænse med grønne skove, rasende floder og frodige enge, til midtitalien med solrige stepper, talrige vinranker og hovedstaden Rom, til syditalien og øerne Sicilien og Sardinien med eksotiske kyster og sol dagen lang. Man kan med andre ord tage på en hvilken som helst slags ferie i Italien, om det så implicere sne, sol, aktiv udfoldelse, afslapning, sightseeing eller forkælelse af smagsløgene. For ud over naturen, er Italien jo også kendt for sin eksotiske og meget velsmagende cuisine, med både pizza, spaghetti Bolognese, fisk og oste samt sine udsøgte vine, dyrket og produceret på den mange store og mindre vinfarme.
     Italien er jo også et kulturens og historiens land. Det er renæssancens og romerrigets vugge, hvilket alene afslører at Italien er et land for kulturelskere og historieentusiaster, og byder på en masse spændende sightseeing.
     Til slut er Italien jo også et modens og romantikkens land. Tag bare Venedig, Firenze, Milano, Rom, Portifino, Napoli og Palermo på Sicilien. Alle byerne byder på en masse romantik, specielt Venedig, og specielt for Milano: mode! Modeugen i Milano er jo berygtet og højt skattet blandt modeelskere, og byder hvert år på et sandt modemekka for små fashionistaer og modemennesker. ;)

Jeg ved ikke med jer, men jeg føler mig overbevist om at Italien er sommerens place to be ;)
- Her får I lige lidt virtuel sightseeing:


Sestri Levante i Nordlige Italien ved det Italienske Riviera

Ditto
En mere moderne side af Milano - Italiens Modeforum
Camogli, beliggende på den Italienske Riviera
Milano ubestridte Modemekka og verdens ældste shoppingcenter: Galleria Vittorio Emanuelle II
Det 5 stjerne Hotel Caruso Belvedere Ravello
Det ligeså 5 stjernede Hote Caesar Augustus 
Aftenspisning på Hotel Caesar Augustus
Det Skæve Tårn i Pisa
Alperne
Piazza del Duomo i Milano
Monastero Santa-Rosa Hotel & Spa beliggende i Positano i det sydlige Italien
Paraggi beliggende tæt på Porotfino på den Italienske Riviera
Portofino Havn
Fantastiske eksotiske villaer i Portofino - der ville jeg gerne bo en sommer over ;)
Solnedgang over Rom
Skt. Peterskirken i Rom
Ditto
Colosseum

Venedig
Tuscany Landskab
Firenze
Ditto
Feriedestination a la Italien ;)
Sådan en lille lokal café skal i hvert fald prøves, når man befinder sig i en lille romantisk Italiensk by. Den bedste måde at få prøvet den lokale cuisine.
Restauranten The Summer Cave beliggende i Syditalien er en restaurant hugget ud og bygget inde i en autentisk grotte ved havet og har kun åbent om sommeren. Helt klart et besøg værd!
Cinque Terre på den Italienska Riviera
Ferielivet på Sardinien
Sicilien
Have på Sicilien, et virkelig smukt sted, der også skal opleves.
At nyde et glas vin i aftensolen, mens man læser en god bog med udsigt ud over den flotte Italienske natur. Umf, det ku jeg godt lige nu!
De små gader i de italienske byer - små som store - må være vildt hyggelige at slentre ned ad, mens man kigger på vinduer og boder.
Morgenmad med Italiensk udsigt
Se det er den helt rigtige måde at se Italien på ;)
Varenna i regionen Bellagio i Nordlige Italien.
Dolce & Gabbana's ss13-kollektion - Fyldt med tropisk feriestemning a la Sicilien.
Isabel Marant's ss13-kollektion - Mere afslappet ferietøj, men med en masse tropiske referencer til havnebyer og storbystemning om sommeren.
Issa ss13-kollektion - Mere aftenpræget tøj til en aften på en eksklusiv italiensk restaurant. :)
Alment ferietøj fra Paul & Joe's ss13-kollektion - Leder tankerne mod Portofino, eksklusive yachter og glamourøs og sporty Rytteriet-stemning ;)
Versace ss13-kollektion - for dem der skal i byen og rigtig give den gas i flotte eksotiske kjoler i rigtig middelhavsstemning.

OBS!
Jeg vil gerne lige understrege at jeg IKKE skal til Italien (i hvert fald ikke lige foreløbig). Det er udelukkende et "fiktivt" indlæg, med Italien som drømmedestination. Alle billeder er lånt fra google.


Men ud over det er der vist bare tilbage at sige fortsat god dag og god sommer og ferie, hvis I skal nogen steder. Håber i så fald at I får en god tur med en masse fede eksotiske sommeroplevelser! Jeg er nok lidt jaloux på jer ;)

Tschüss! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar