lørdag den 13. juli 2013

Sommer i Holbæk

Hej People :)

Endnu en billedbombe taget i sidste uge, hvor min mor og jeg var i Holbæk, og mens hun var til kiropraktor gik jeg en tur langs Strandparken - mit absolut ynglingssted i Holbæk! Med udsigt ud til Holbækfjorden, Isefjorden og havnen er Strandparken virkelig det perfekte sted, hvis man er i Holbæk og ønsker at gå en idylisk og naturskøn rute, der dog ikke ligger langt fra midtbyen, stationen og havnen. På vejen ligger der bl.a. tyrkisk bad, badebro, hotel og selve Strandparken der dels er en grøn park domineret af store træer af forskellig art, stier gennem det grønne og et lysspil dannet af de forskellige trækroner, der nærmest gør det hele eventyrligt. Parken hører til hotellet, men er åben for offentligheden er perfekt til en picnic i det grønne! På den anden side af parken ligger så Kalundborgvej, der er et af de gamle villakvarterer i Holbæk, og huser en masse flotte, gamle patriciavillaer, som vidner om det gamle Danmarks bedre samfund i de mindre provinser. Lige sådan nogle gader jeg elsker (skal dog siges at det snobberi der var i den socialklasse som historien ofte skildre ikke er noget jeg er stor fan af...).

Personligt er dette område i Holbæk mit ynglingssted at være, netop pga. de faktorer som nævnt ovenfor. Og så er det bare så smukt med sådan en god stemning, der virker rigtig afslappende og afstressende, hvis man lige kommer oppe fra den mere travle midtby og bare har brug for at koble af. At løbe eller bare gå en tur med lidt god musik i ørerne og nyde de smukke lys, de flotte omgivelser og den afslappende atmosfære er virkelig helse for sjælen, og jeg vil anbefale alle, der bor i en by - stor eller lille - at tage sådan en tur i den lokale park, for at koble af en gang i mellem. Bag efter er man bare så fyldt med god stemning og klar til at gå videre med arbejdet. Ind i mellem er det bare sådan en lille ting der skal til ;)


Later'all :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar