torsdag den 29. august 2013

Outfits // Hektisk uge

Hej Blog :)

 Ja, hektisk uge. Jeg er bl.a. netop startet som lærervikar på min gamle skole, og guderne skal vide at jeg er kommet i ny taknemlighedsgæld samt vundet nyfunden respekt for skolelærer. Er I klar over hvor svært det er at styre en hel klasse på 20 elever, der absolut ingen respekt har, råber i munden på hinanden, ikke vil sidde stille eller lave deres ting og til og med har en mund som en havnearbejde i en alder af 8 år? Det er frygteligt! Så skubber den ene til den anden, 2 holder den tredje uden for, nogen vil gerne spørge om hjælp, men jeg kan ik komme til dem før at jeg har fået ham, der ikke vil sidde på sin plads, men løber rundt i klassen til at sidde stille, og imens klager de andre over ikke at kunne høre noget, fordi drengene fjoller og pjatter. Og jeg står jo som ny vikar og kender ikke deres daglige rutine, andet end hvad jeg har fået udleveret på papir af deres lærer, og så skal de selvfølgelig også prøve mig af, samt manipulere lidt med mig. Det får altså en til at kigge overraskende mange gange på sit ur... Men jeg har da også lært lektien: flink vikar holder INGEN steder til at starte med, hvis man ikke vil bøvle med genstridige og højrøstede unger. Stringent, kontant og konsekvent, det er egentlig det der fungerer bedst, dum vikar eller ej. 

Okay fair nok, der er også klasser der er virkelig søde og nemme at have, men da jeg er startet med at blive kastet ud i at vikariere i 2.b og 1.b, der begge er virkelig aktive og ret højrøstede klasser, har jeg haft nogle ret hårde timer, hvor jeg har måtte revidere mit syn på lærer og det at være den søde vikar, og frem for alt har jeg virkelig måtte lægge Flinke Dorthe på hylden, og i stedet være streng og "sur". Denne lektie blev lært efter min første rigtige arbejdsdag med 3 timer hos 2.b. Wow, undervurder aldrig nogensinde en 2.klasse igen! At holde styr på en hel klasse, er uoverskueligt og kaotisk, og for første gang nogensinde forstår jeg nu lærerne, og indrømmet, jeg har fået en masse nyvunden respekt for mine gamle lærer. Stakkels dem! Mon man burde købe dem en flaske rødvin hver?

     Men nuvel, ud over at slås med genstridige unger og pleje min autoritære lærerfigur og slikke mine sår efter den ret traumatiske dag med 2.b, har jeg jo også måtte pleje min køreundervisning, der er gået nogenlunde fremad, og så har jeg været i sommerhus i det jyske denne weekend med mine forældre, min bror, farbror og tante. En virkelig hyggelig oplevelse for os alle, der ikke kommer så tit i sommerhus. Og med hyggelige grillaftener, lækker mad, Randers Regnskov og god selskab har det været en dejlig weekend, hvor man kunne reloade til denne uge. Billeder fra Randers Regnskov kommer ind senere :)

Her får I et par outfits fra hhv. i går og i dag. Vi starter med i går, hvor jeg fik flashet min Alexander Wang-lookalike kjole fra Asos sammen med lidt hud, og så min beloved herreskjorte hen over skuldrene, da jeg var i Holbæk og Kalundborg. 

Kjole: Asos
Herreskjorte: Benefit
Ur: Oasis
Ringe: Skagen Denmark
Taske: H&M
Sandaler: Blanco
 
 Og så dagens outfit, hvor jeg fik min debut hos 1.b. Måske et ret excentrisk vikaroutfit, men hvad pokker, jeg blev skudt til at være 23 af børnene og så skal jeg da også udnytte at skolen ik har nogen restriktioner for påklædning (men selvfølgelig skal tøjet jo også være anstændigt, så de mere vovede outfits bliver gemt til andre anledninger).

Sunnies: H&M
Earcuf: Holbæk Guld & Sølv
Trøje: H&M
Jeans: H&M
Ur: Oasis
Taske: Bon Goût
Sneakers: Asos


2 kommentarer:

  1. Er helt vild med dit nummer 2 outfit :D Du ligner jo en million ;)

    Simone
    Microcut.dk

    SvarSlet