søndag den 18. august 2013

Paris, je t'aime

Hej Blog :)

Ganske vist er min Asien-mani og Italien-besættelse ikke gået af mode endnu, men specielt én anden by og kultur giver mine andre drømmerejser slag, og det er - vent på det - Paris. Ja, hvilken overraskelse, Paris er jo selvsagt alle kvinder, med en smule respekt for sig selv og en vis sans for god stil's drømmeby. Ikke alene er det kendt som Kærlighedens by, modens hovedstad og Chanel's hjemstavn, men rummer derimod også en fantastisk kultur baseret på en delvist glamourøs, storslået og fatal historie, hvilket afspejles i den overdådige arkitektur, det smukke franske sprog, den påfaldende fælles interesse samt sans for enestående kunst i alle afskygninger og frem for alt, så er det også en by fuld af muligheder, innovation, udvikling og personlig integritet. Alt dette gør Paris til en utrolig æstetisk og interessant by, der byder på alt hvad hjertet måtte begære. Men det skal da ikke være nogen hemmelighed, at Paris nok er et ekstra ømt punkt for kvinder der sætter stor pris på god stil, det være sig i mode, cuisine, kunst og romantik. ;)

Jep, mine damer (og evt. herrer?): jeg er én af de kvinder. Som den sucker for mode, æstetik, historie og kultur jeg er, fungerer Paris som en naturlig magnet for mig. Alt ved den by tiltaler mig, og det er derfor at jeg drømmer om at kunne tage til den fantastisk smukke hovedstad en gang og opleve alt ovennævnte, så jeg kan vende hjem (hvis jeg da vel at mærke har lyst til det...) med en masse ny inspiration og syn på tilværelsen. Måske jeg vil blive et mere kultiveret og æstetisk menneske. Eller måske ikke. Det er ikke til at vide. Og jeg er egentlig også ligeglad. Jeg vil bare så forfærdeligt forfrygtelig gerne til Paris! ;D :)

Her får I en billedbombe med en masse fotos, illustrationer og inspiration af og fra Paris, der kun fungerer som endnu større motivation end mine egne idéer og tanker, for at tage til Paris. Enjoy 'em :P
Lad mig byde jer velkommen til Paris - romantikkens og modens hovedstad.




































































































Ægte fransk chic med sailorstriber, som Chanel gjorde det, og en sød fransk berret på hovedet.
At kunne opleve solen stå op over Paris efter en berussende fortryllende nat i Paris må da være rejselykken.
Modeverdenens ubestridte kejserinde No°1, Mademoiselle Gabrielle "Coco" Chanel



 











Selvom man er i Paris, må man nu godt bevæge sig rundt med stil ;)
Modeverdenens ubestridte kejserinde No°1, Mademoiselle Gabrielle "Coco" Chanel
Just another evening in Paris. Forestil jer lige at sidde i den sofa blandt gode venner med cocktails eller én speciel person med en god champagne og nyde den perfekte blanding af det oprindelige Paris' charme med Eiffeltårnet som centrum og det nye moderne Paris som scene.
















Ægte fransk classyness når det er bedst. Enkelt og lyst, men uden at være for minimalistisk og kedeligt. Frankrig kan bare det dér



Emmanuelle Alt, chefredaktør på franske Vogue er indbegrebet af fransk chicness, og det fremragende eksempel på en ægte fransk fashionista!
Paris Skyline

 Au Revoir! :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar