søndag den 22. september 2013

Outfit // Grab Your Horse!

Hej Blog :)

Høhø nogle af jer, der springer min overflødighedssnak over og springer direkte til billederne, har nok bemærket en forandring i mine sædvanlige outfits. Måske det er den store kiksede hjelm, de smalle ridebukser med ruskind eller den nok største accessori som blogland har set, i form af en stor, lyslevende og behåret pony? Hm ja, i så fald kan jeg fortælle jer at jeres syn fungerer perfekt, for det er nemlig mig og min pony før en ridetur. ;)
     Jeg synes ligesom at vi trængte til en lille forandring herinde mellem de sædvanlige outfits, så hvorfor ikke lave en post i fuldt rideantræk + pony? Det vil nok hæfte sig lidt bedre i hukommelsen end så mange andre posts. ;)

Men nuvel. Jeg rider jo ikke særlig meget længere, selvom jeg fra 5års alderen og helt op til 14-15 år var en yderst aktiv og meget ivrig hestepige. Og skønt jeg hårdnakket protesterede mod min mors forudsigelser om at der nok ville komme en periode hvor hesteinteressen trådte lidt i baggrunden, ak ja så kom den altså alligevel. I løbet af de 16 år og gymnasietidens begyndelse fik jeg mindre og mindre tid og overskud til hestene (der heldigvis står hjemme og også er ejet af min mor, så jeg har gudskelov aldrig være nødsaget til at sælge dem, hvilket jeg er SÅ taknemlig for, da jeg holder virkelig meget af vores 4 hestedrenge. De er jo blevet familie nu og vi har alle et ret tæt forhold til dem. I ny og næ holder jeg af at kalde dem for mine bonusbrødre, hvor mærkeligt det end lyder ;) ), og dermed begyndte rideinteressen at falde lidt i baggrunden. Men som nævnt har vi heldigvis været i stand til at beholde vores 4 drenge, og dermed er det altså stadig muligt for mig en gang i mellem at kunne finde ridetingene frem, sadle min røde pony og ride en hyggelig, tiltrængt tur, hvor man kan fordybe sig i nostalgien og få et tiltrængt pusterum fra hverdagen på en anderledes måde. Det er fandme en dejlig ting, selvom det måske ikke sker så tit længere. :)

Her i dag fik jeg så lyst til at tage sådan en ridetur, samtidig med at jeg kom på idéen med et rideoutfit. Det skal nemlig siges at før jeg begyndte at interessere mig for fashion, gik jeg skræmmende meget op i ridemode! Hest og rytter skulle bare matche! Udstyret skulle selvfølgelig matche i farve, mønstre og nuancer, pandebåndet på hovedtøjet måtte gerne være udsmykket med lidt swarovski-sten og rytterens beklædning skulle selvfølgelig også matche i farver og snit! Ja, der var sgu ikke overladet noget til tilfældighederne og gud hvor gik der mange fødselsdage hvor ridetøj og gavekort til hhv Horze, Hööks, Mountain Horse etc. var fast inventar på gavebordet. Men hvad kan jeg sige, det gav mig bare sådan et sus at kunne ligne de der store, internationale equipager (hest og rytter) man så i blade, på TV og på nettet, og bare det at vide at hesten og jeg passede sammen i mere end én forstand. Uh det var sgu dejlige tider (jeg kan endda huske en ridelejr jeg var på, hvor jeg havde 7 underlag med i forskellige farver, og matchende ridebukser, bare til 6 dage. Normalt bruger en hest faktisk bare ét enkelt underlag til daglig, så man kan nok forstå at jeg blev drillet lidt ;)).

Ja, jeg ved det. Jeg snakker for meget... Det korte af det lange er at I i dag kan få et rideoutfit fra mig, hvor man måske godt kan fornemme at ridemoden også hænger lidt sammen med resten af modeverdenen. Denimbukser, lange læderstøvler og blå nuancer ser ikke kun godt ud i gadebilledet, men ser også virkelig fedt ud på ridebanen, og så er det faktisk super behageligt! ;)


Strik: CRW®
Ridebukser: CRW®
Saddelunderlag: HKM Sportsequipment

2 kommentarer:

  1. Det er dejligt for dig, at du på trods af meget travlhed, har kunne beholde alle dine 4 heste - jeg holdte også kort en pause fra ridningen, da jeg gik i gymnasiet (og samtidig flyttede hjemmefra). Men heldigvis havde jeg også forældre, hvor jeg kunne have hesten stående hos - og i dag er jeg så lykkelig over at jeg ikke så mig nødsaget til at sælge, da jeg bruger rigtig meget af min tid, i stalden med mine to hypheste.

    Dejlige billeder forøvrigt! :D Og hvor er de FEDE ridebukser fra? ;D

    Simone
    Microcut.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og også rigtig godt for dig :) Det er så super dejligt når man er så priviligeret at kunne få lov til at beholde sine heste trods at man ikke har mulighed for at vedligeholde interessen så meget mere. Især fordi at interessen ofte så småt begynder at vende tilbage og så må man jo starte forfra, og endnu vigtigere så er hestene jo familie og det er så super trist at skulle af med dem og samtidig svært at finde et passende godt hjem. Så jeg er virkelig taknemlig, især fordi at det at gå i stalden - uden at ride, men bare det at være der og bare samværet med hestene er så dejlig beroligende og behageligt. Det er på en måde et fristed hvor man kan koble af i den tid man er der, og det er rigtig dejligt i en travl hverdag :)

      Og mange tak :) Ridebukserne er af mærket CRW og kan købes her: http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=100299&deptid=27&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC . Hööks ligger bl.a. også som et af mine ynglingsrideudstyrsfabrikanter (hold da op et langt ord). netop pga. den gode kvalitet og de utroligt lækre designs de kører med ;)

      Kh. Anna-Sophie :)

      Slet