tirsdag den 24. september 2013

Simon's Cat

Hej Blog :)

Skulle der by any chance være nogle af jer derude, der er kattemennesker eller bare kender til alm. katteadfærd? Det skal nemlig siges at vi her hjemme hos os har omkring de 10 katte eksklusiv killinger, så vi kender altså derfor stort set ALT til katteadfærd - og det har altså været nogle blandede fornøjelser med de små totter tvist. Med katte på borde, non stuerene (!), ødelagte møbler, røde rifter på arme og ben, hår over det hele og en masse regninger på kattemad er det at have kat - især så mange som os - en stor og til tider ret tvivlsom fornøjelse.
     Ikke desto mindre var det nok også derfor at både jeg, min mor og min bror er blevet så fanget af den engelske animator Simon Tofield's kortfilmserie om sig selv (formoder jeg) og hans liv med katte. Kortfilmserien handler altså derfor om Simon's charmerende men alligevel uvorne og ret så egocentrerede kat, og de kattestreger den ellers får lavet helt fra at gå på bordet til at ødelægge en hel dagligstue - med lidt hjælp fra en aktiv og lidt naiv killing man ser i ny og næ. Serien er meget enkelt konstrueret men samtidig også så fuldendt, at det er virkelig svært ikke at føle med stakkels Simon og grine højt eller græmme sig over kattens nykker, for den katteadfærd som serien viser, stemmer nemlig uhyggeligt meget overens med virkelighedens katte og de problemer og prøvelser katten giver os og vores tålmodighed i hverdagen. Alene de imponerende lydeffekter får os til at nikke genkendende til de mange pinlige og hylemorsomme scenarier.

Simon's Cat er virkelig en fed kortfilmserie som er gået lige i hjertet på mig og min katte-nogle-gange-knap-så-glade familie, da den skildre en huskats og huskatteejers liv spot on. Og så er komikken og underholdningsværdien altså bare helt i top ;) - Her får I en samlig af de bedste. Vil I se flere Simon's Cat-film, så gå ind på deres Youtube Channel Her eller deres hjemmeside.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar