tirsdag den 15. oktober 2013

Eyes Lips Face all over the place

Hej Blog :)

Så faldt jeg altså også i fælden, i det yderst hypede og meget fristende ELF-univers.
Elf - eller Eyes Lips Face - er et amerikanske-basseret kosmetik-mærke der lover kvalitetsprodukter til meget lave budgetvenlige priser, og som siden sin launch i 2004 har opnået stor respekt samt en meget stor trofast fanskare bestående af alverdens modegodtfolk. Helt eksklusivt er brandet meget intenst tilbedt i blogland af både store som små bloggere, så hvorfor ikke følge trop? Og da min veninde, Michelle, tippede mig om en rabatkode på noget så generøst som 50 % (eksklusivt for Danmark, hvabehar!), var jeg da ikke sen i vendingen, og derfor blev min fødselsdag (jaja, det siger såmænd lidt om hvor hyped Elf er) brugt på at sidde foran skærmen sammen med min veninde, Randi og hendes veninde - der selv er ferm med make up grej samt tilbeder af Elf - i telefonen og hamstre de produkter blandt deres meget brede udvalg, som angiveligt ville passe bedst til mig. Det blev til sølle 160 kr. efter fratrukket rabat OG porto for de 7 items, der er vist på billederne nedenfor. Jeg gentager: 160 kr. for 7 kosmetikprodukter. Jeg har spist en steak bearnaise til dyrere summer!
     MEN når det så er sagt så er 14 dage eks. weekender altså ret lang tid at gå og vente på at så sine ting, især når man nu betaler for portoen (i modsætning til Asos, der tilbyder free shipping og kan levere på 7 hverdage.)

Men ud over det, og alt i alt er jeg meget tilfreds. Især efter at tingene er kommet og jeg fik mulighed for at springe head first ned i de fine sager, og prøve mig af som MUA (Make Up Artist). Det resulterede i det fotoshoot, som er vist længere nede. Personligt elsker jeg det naturlige look, og digger totalt den uskyldige og pigede tendens (der også kan være virkelig sensuel og charmerende - alt efter styling). Jeg har bl.a. længe ønsket mig en flot nude eller bare neutral læbestift, og så har jeg længe gået og savnet en ordentlig bronzer og blush. Pudder har jeg aldrig rigtig gjort mig så meget i, men efter at have prøvet deres Mineral Booster, og oplevet det flotte finish både på huden, i spejlet og på kameraet, har jeg for længst smidt pudderdåse-fordommene. Og til sidst er der brynene, der nok er den største forandring ved mit look, efter Elf's arrival. Når man er vant til at se sig selv med meget lyse og næsten undseelige bryn, er det pludselig mærkeligt at få indrammet ansigtet af et sæt mere markante bryn, der er i overenstemmelse med tidens hypede buskede Cara Delevingne-bryn. Det vil lige tage noget tid at vænne sig til. Men når det kommer til produkternes kvalitet kan jeg virkelig ikke klage. Konsistensen er let og behagelig, og jeg føler virkelig at min hud kan ånde. Ikke noget med fedtet hud eller irriteret rødme og heller ikke noget med tydeligt stoppede porer eller klatter rundt omkring. Intet andet end en jævn overflade dagen lang. Og det er først her at jeg er virkelig VIRKELIG tilfreds!

Og jeg kan allerede nu fortælle at det ikke er sidste gang jeg har handlet hos Elf, da endnu en purchase er på vej hjem til mig, denne gang med 2 andre læbestifte, en lip gloss og en del neglelakke, som bliver det næste jeg prøver. Og som en ekstra bonus, så er de meget flinke til at spytte rabatkoder ud. Og er der én ting jeg sætter større pris på end fordelagtige priser, så er det hyppige fordelagtige rabatkoder. Elf har helt klart vundet sig endnu en tilbeder i mig! ;D

Elf Mineral Booster i farven 'Sheer'
- Let og transparent pudder, der lige giver det sidste til et look, og gør huden mat og fin. Skjuler ujævn- og urenheder i huden, og giver et ensartet finish. Med andre ord: en billig, effektiv og nem vej til Photoshop-hud (og hvem vil ik gerne have det?) ;)
Elf All Over Cover Stick i farven 'Light Beige'
- Perfekt til at skjule rande under øjnene, rødme, bumser og pigmenteringer! Let konsistens og blender naturligt ind i huden. Jeg er ganske tilfreds, især fordi jeg mange gange har klaget over rødme, bumser og rande under øjnene, der bare får en til at se så træt og uoplagt ud, og efter både at have prøvet foundation og diverse concealere, der enten har været virkelig tunge og fedtede, eller bare slet ikke kunne dække ordenligt, har jeg nu sat mig på denne, der fungere udenmærket til at dække rødme og rande under øjnene (hold op hvor gør det egentlig meget, når man ikke er dyblilla under øjnene. Man ser jo helt frisk ud!) Og så er der flere farver at vælge imellem, så man er sikker på at få en der passer bedst muligt til ens naturlige hudfarve.
Elf Mineral Lipstick i farven 'Runway Pink'
- Denne er nok mit ynglingsitem fra Elf yet! Konsistensen er dejlig cremet og let, og holder overraskende godt. Er slet ikke kilstret eller 'tung' og så er jeg desuden helt vild med farven, der er noget nær den perfekte nude farve til mig, der har ret rosa læber. Perfekt til både hverdag og aften. Og så kan den fås i mange flere farver (hvilket jeg nok skal have)!
Elf Baked Bronzer i farven 'St. Lucia'
- Blender godt ind i huden, og giver en naturlig solkysset tient. Og vil man gerne have et mere markant look, så fugt blot børsten, og man får en mere cremet konsistens. Først var jeg lidt skeptisk, da der ikke så ud til at være noget på børsten, men når man stryger det på hvor solen naturligt rammer ens ansigt, ser man en let og naturlig pigmentering, der giver det naturligt solkyssede look. 
Elf Baked Blush i farven 'Passion Pink'
- Blender rigtig flot og naturligt ind i huden, uden at man kommer til at ligne en porcelænsdukke. Perfekt til at give lidt sund efterårsglød i kinderne. Læg den under kindbenene, midt på kinderne, og man tilfører et frisk pust til sit look. En effektiv måde at snyde sig til en sund efterårsglød, uden at skulle ud i det barske efterårsvejr. For øvrigt, så kan man også her få en mere cremet konsistens, blot ved at bruge en fugtet børste.
Elf Studio Eyebrow Kit i farven 'Light'
- Da jeg aldrig har gjort det helt store nummer ud af mine øjenbryn, indtil for nyligt, hvor jeg så mig selv på et billede og det lignede at mine øjenbryn manglede (hvilket virkelig gjorde et eller andet mærkeligt for mit ansigt!), har jeg fået øjnene op for øjenbrynenes rolle i et look. Derfor valgte jeg også at nappe dette Eyebrow Kit med hjem, og prøve det, og jeg må altså indrømme at det er lidt mærkeligt pludselig at se sig selv med væsenligt mere markerede bryn (da jeg normalt har meget lyse bryn), men nevertheless så ser det faktisk ret fedt ud - og man får en rigtig veltilfreds følelse af at kunne sammenligne sig selv lidt med Cara D. Kittet er meget idiotsikkert, så selv jeg kan finde nogenlunde ud af at bruge det, og er ret holdbart og yder god markering. Dog skal man måske træde lidt varsomt, så man ikke får skovsnegle - jeg har vist alligevel brug for lidt øvelse, idiotsikkert eller ej.
Men alt i alt er jeg super tilfreds med dette produkt!
- Denne mist, der lover at holde på make uppen og tilføre fugt samt give et friskt input til dit look, nappede jeg altså også lige med i købet, og det er jeg glad for, da den gør præcis hvad den lover! Jeg har normalt ret fedtet hud, specielt i stressede perioder eller når jeg er til fest og det bliver ret lummert omkring en, så oplever jeg at jeg for det første bliver fuldstændig opkogt i ansigtet hvilket jo resulterer i at samtlige make up rester begynder at klatte og gøre huden ret klam, så jeg halvvejs gennem aftenen må tørre hele molevitten af igen (og så kender vi alle sammen vel det med når læbestiften tørre ind til en streg rundt om læberne og hele tiden skal friskes op?) . Men det regner og håber jeg på skal være slut nu, med denne fantastiske spray, der både fugter og giver holdbarhed til hele looket, og så er den heldigvis den perfekte taske-størrelse. Simpelthen et must!

Nedenfor ses omtalte fotoshoot jeg lavede i dag, efter at have stået på hovedet i mine nye Elf Goodies. Det blev til et meget naturligt look domineret af nude-nuancer og lyse, feminine referencer. Jeg er totalt solgt til den jævne og smooth overflade som Mineral Booster'en og Cover Stick'en danner, der resulterer i det tætteste jeg nogensinde er kommet på såkaldt rigtig "modelhud", uden brug af photoshop. Jeg har holdt mig til bløde konturer i ansigtet, med blid brug af bronzer og blush, men til aftenbrug og for et mere skarpt look, vil jeg nok danne en lidt skarpere linje med en lidt tykkere lag. Brynene har fået sig en overhealing og jeg tror allerede at jeg er ved at være vant til det nu, for jeg elsker virkelig det de gør for mit look på billederne. Og til sidst er der selvfølgelig læberne der lige fik et friskt farveboost, der runder hele looket af. Mascaraen er til gengæld ikke fra Elf, men fra L'Oréal, og som jeg til gengæld er ret addicted to, for dens børste, der både bukker, skiller og tilfører vipperne volume - ikke overdimensioneret, men ganske diskret, hvilket passer perfekt ind i det nøgne look.

Hvad synes I? Der er forresten ikke brugt andet end iPhoto til billederne, til at tilføre lidt kontrast. Ellers er alt fuldstændig natural og tro mod det virkelig resultat. Jeg er personligt meget tilfreds (jeg ser jo helt uskyldig ud! At det er muligt!) ;D





 Besøg Elf's hjemmeside på www.eyeslipsface.co.uk, og for ekstra tilbud og nyheder, besøg deres facebook side Her.
- Det betaler sig virkelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar