onsdag den 30. oktober 2013

Lingeri, bærlæber og flotte negle

Godaften Blog :)

Jeg lovede jo at tjekke ind med resultatet af min teoriprøve, og hold nu fast: bestod med 3 fejl. Så jeg er ganske tilfreds :) Ud over det fik jeg kørt i 4 timer i alt, da jeg tog prøven i Hillerød (der tager man nemlig prøven på computeren, og ikke på papir, som i Kalundborg), så jeg fik 4 kørerlektioner i streg fra Kalundborg til Hillerød og tilbage igen, så det blandet op med dagens doping på adrenalin of stresshormon har nok gjort at jeg nu sidder og er ret træt i hovedet.

Men en dejlig ting jeg også lige må dele med jer, er så de leveringer der ventede mig da jeg var kommet hjem, der hhv. talte det ultra fine undertøj jeg købte forleden på Nelly samt min 2. bestilling fra Elf, der denne gang indeholdte en masse neglelakke og lidt flere farver til læberne. I kan læse mine kommentarer til de forskellige produkter under billederne :)
Soft bra: Wonderland // Trusser: Pieces
- Siden Marc Jacobs lod sine modeller gå ned ad catwalken iført lækkert og sexet lingeri i sommers, har jeg gået og sukket efter en sort blonde-soft bra. Normalt er jeg ellers ikke en der går så forfærdelig meget op i undertøj, da jeg aldrig har ku se pointen med at bruge så mange penge på noget tøj, som ingen andre (ud over en evt. kæreste) vil se. Men efter denne sæsons hypede trend med et pikant kig til undertøjet, begyndte det nette stykke tøj pludselig at give mening for mig, og når jeg så oven i købet ser svenske Kenza og Victoria (der bruger trenden flittigt, både Her, HerHer og Her), begyndte jeg altså virkelig at lede intenst efter den helt rigtige soft bra, der både var helt rigtig i design, pasform og pris. Og da denne sag fra Wonderland så kom tilbage på udsalget hos Nelly, efter en periode at være udsolgt, slog jeg til mettevuns, og nu sidder jeg så her og fryder mig, for den er virkelig noget så fin! Sensuel, feminin og sexet, alt sammen med måde. ;)
Make up fra Elf
Neglelakke fra Elf, farver fra venstre:
Metal Madness - Mint Cream - Fairy Dust - Desert Haze - Plum - Rosy Raisin - Nude - Innoscent - Smokey Brown
Læbestifte fra Elf, i farverne Nostalgic og Posh
- Skal jeg sige noget, foretrækker jeg nok Elf's Mineral Lipstick, der farver væsentligt bedre end denne version, der også har lidt tendens til at "glide" af læberne. Dog fugter de fint og fungere udenmærket til hverdag, hvor man gerne vil have en lidt mere transparent farve på læberne.
Elf Mineral Lipstick i farven 'Pageant Princess'
- Da jeg købte denne gloss, troede og håbede jeg ærligt talt på at den var lidt lysere, ligesom vist på deres hjemmeside, da jeg nemlig søgte en gennemsigtig eller bare neutral gloss. Denne farve fungerer dog okay til mine læber, der er ret rosa i forvejen, og så er farven heldigvis ikke vildt markant, så glossen kan stadig bare bruges som et neutralt finish til hverdag. Konsistensen er en smule fedtet når den er lagt, men hvis man lige sørger for at klemme læberne sammen om en serviet (make up-trick), så laget bliver mere tyndt og naturligt, så sidden den faktisk okay og den fedtede fornemmelse forsvinder heldigvis, og når det først er sket, er det faktisk en rigtig god gloss, der fugter læberne og holder på det lidt blanke finish, selv efter at man har spist og drukket.
1. Nostalgic // 2. Posh // 3. Pageant Princess
Neglelakkene fra Elf har ind til videre været tilfredsstillende. Tørrer hurtigt (ved flere lag, tager det dog længere tid) og dækker generelt godt. 'Plum', Nude', 'Innoscent' og 'Desert Haze' skal dog nok have 2 lag, for at dække helt og med Plum skal lagene være tynde, da den ellers får en helt brun farve med et strejf af bordeaux i. Innoscent og Desert Haze minder rigtig meget om hinanden (afhænger nok af lyset). Til sidst er der Fairy Dust, som nok har skuffet en lille smule, da jeg forventede at glimmeret i lakken var mere i flager end decideret glimmer, men den er ganske fin, og hvis man lægger den som top coat med flere lag på en anden blokfarve (sort fx), så får man stadig en fed hologram-effekt, så helt tabt er den nu ikke.
- Generelt er jeg ret tilfreds med deres lakke, der er  lette konsistensen, hurtigttørrende og fin dækkeevne :)
Disse tre neglelakke er et sæt, og lidt mindre end de andre.
Lånte lige min mors hænder, for at se lakkene i aktion, og det skal lige siges at lyset er super fantastisk dårligt, så derfor kan jeg egentlig ikke konstatere at farverne også ser sådan her ud i dagslys, da jeg her var nødt til af bruge blitz i et ellers ret mørkt rum.

2 kommentarer:

  1. Årh, hvor er det altså et helt vildt fint "sæt" undertøj! :-D

    http://pernillefriis.blogg.se/

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Ja, jeg er også vildt glad for det, og kan heller ikke dy mig for, når jeg har det på, at style outfitttet således, at det titter lidt diskret frem. For et lidt sensuelt og sexet udtryk (selvom man selvfølgelig skal være obs på hvilket forum man så iklæder sig det).

      Slet