tirsdag den 1. oktober 2013

Outfit // Pretty Cool Woman

Hej Blog :)

Knælange støvler har virkelig fået et sikkert come back siden Julie Roberts iførte sig sine ikoniske  lakversioner i 90erhittet Pretty Woman. Nu har jeg ikke tænkt mig at gå planken ud med det rene punkerlook a la Chanel, der sætter jeg altså grænsen! Men mine fiiine, fine knælange støvler i læder, som jeg var sindsygt heldig at få forærende af min gode venindes svigerinde, de er lige mit nummer i mere end én forstand! MEN man må nu også sande at når man har med den knælange-støvletendens at gøre, så må man passe på, da det er en hårfin grænse der skiller det chice og cool fra det tacky og trashy (been there, done that!). Dog vil jeg nu heller ikke fremstå for pæn og artig - det bliver simpelthen for kedeligt og girly-girly for mig - så hvad gør man så? Læderskirtet er jo første bump på vejen, da det jo til sorte læderstøvler bliver lidt for SM, så igen: hvad gør man? - Jeg valgte simpelthen at nedtone det hele med en hipster sweat og en capcap (Captain Cap/Kaptajn Kasket), og straks er vi tilbage ved udgangspunktet omkring det lidt punkede, men denne gang med et twist af chic hipster, og så kan jeg meget bedre være med! Sexy rebel møder chic hipster med et twist af laidback coolness, eller analyserer jeg det her for meget? Hihi hvad fanden, det er jo mig ;P Det korte af det lange er i hvert fald at overknee støvler skal matches med omtanke, men vær gerne lidt modig, så det det edgy omkring hele konceptet bibeholdes. Det er jo netop det der er så skide fedt! ;)

Og må jeg så også lige benytte lejligheden til rigtigt at byde min nye cap velkommen! Jeg er jo blevet en ret stor fan af hovedbeklædning - og synes seriøst at det er blevet skammeligt undervurderet i et outfit, da en flot hat næsten kan løfte et helt look og tilføre lidt lækker overklassestil, eller en hue/cap kan tilføre lidt rå edgyness -, og den nye version i ægte kaptajn-stil er absolut ingen undtagelse! Den er perfekt til at give et hvert outfit lidt kant og boyish coolness, hvilket jeg er stor fortaler for, og jeg har allerede omfavnet tendensen og taget den totalt til mig, med denne skønne version fra H&M, som jeg knuselsker allerede! Forudser at den kommer til at hænge meget på mig i det kommende vinterhalvår. ;)

 Kasket: H&M
Øreringe: Gina Tricot
Trøje: H&M
Nederdel: H&M
Ur: Marc by Marc Jacobs
Ring: Skagen Denmark
Pung: River Island
Taske: Daniel Hechter
Støvler: Second Hand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar