onsdag den 2. oktober 2013

Outft // Autumn

Hej Blog :)

Efteråret er her! Jeg både jubler og sørger, for man har jo aldrig lyst til at slippe sommerens lange dage, lyse nætter, behageligt varme temperaturer og mange muligheder for fede aktiviteter (og ferie selvfølgelig). Men efterår. Ud over at kulden selvfølgelig godt kan komme lidt bag på en og slå til med snue og en forfrosen overgangsfase, så er efteråret også så vold utroligt hyggeligt og smukt! Når løvet skifter farve og regnfulde dage indbyder til dovne søndage på sofaen iført sin dyne, sin ynglingsstrik og med en varm kop kakao og en god bog eller film (mens man for mit vedkommende internetshopper lidt og leder efter den perfekte vinterfrakke mens man læser diverse blogs med en masse outfit-inspo), så er der intet andet end efteråret og dets hyggelige atmosfære der tæller. Jeg eeeeelsker sådan noget, så selvom det er med vemod at jeg vinker farvel til sommeren, så ønsker jeg samtidig efteråret velkommen ind i både min hverdag og i min garderobe ;)
     For er der én til ting der også tildeler efteråret et kæmpe plus, så er det efterårsgarderoben. Det er nu at vi begynder at tænke på at klæde os varmere på og pakke os mere stilfuldt ind. Sommeren kan ind i mellem godt blive lidt skødesløs, og det gælder bare om at tage det tøj på der gør varmen mest tålelig. Men det er nu her i overgangsfasen til den koldere tid, at vi finder mellemstadiet hvor vi kan iklæde os et helt gennemført outfit med en masse lækre friske items til den nye sæson. Ny årstid, nye tendenser, ny inspiration og nyt attire der skal købes og luftes.
     Personligt har jeg glædet mig til at iføre mig nedenstående outfit, da det for mig VIRKELIG siger efterår! Kappen fra H&M er bare så ultra chic og minder mig om citygirls strolling in the park med et Vogue under armen og en latte to go (det scenarie har jeg vist nævnt før?), og kasketen er boyish og edgy til det fine, hvilket jeg kom ind på i går. Og så er der halstørklædet fra Asos, som jeg knuselsker allerede! Det er monsterlangt (3 m, tror jeg), men kvaliteten er bare så lækker og det er så vamset og hyggeligt at putte sig væk i at det er helt forfærdeligt! Især når man som jeg så ikke kan vente mig at iføre mig det til vinter, men gør det allerede nu, hvor det er aaalt for varmt (det er jo tyk, strik, for pokker, Anna!), men til vinter forudser jeg at det bliver mit hjertebarn og lifesaver i det kolde vejr. Og så er jeg forøvrigt helt vildt med designet, der går til det meste. De orange detaljer er sjove og classy og kan pifte et ellers kedeligt outfit op.
     En anden ting jeg også virkelig er glad for, er min nye pung fra River Island, som også (som her) er brugt til clutch. For det første er den så tilpas lille og så super fin i sit feminine monokrome design, der får lidt modspil af det firkantede design, der tilfører den et maskulint twist, og behøver jeg så at sige mere? Jeg elsker den bare! :D Den er lige mig og fungerer som en virkelig fin detalje i et outfit. Chic og feminin på en lidt rå måde. Gad vide hvor lang tid der går, før den overtager min sædvanlige sorte, halvkedelige (og halvdyre) pung fra Adax... ;P




Kasket: H&M
Halstørklæde: Asos
Kappe: H&M
Ur: Marc by Marc Jacobs
Ringe: Skagen Denmark
Pung: River Island
Taske. David Jones
Jeans: Dr. Denim
Støvler: H&M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar