tirsdag den 12. november 2013

50 Shades of Grey

Hej Blog :)

Emnet har nok været oppe at vende på bloggen før, men her kommer det altså lige igen. Efter jeg rodede lidt rundt på Polyvore - og har set læst andre blogpost rundt omkring - gik det nemlig op for mig hvor fedt og undervurderet de grå toner egentlig er. Normalt vil man jo helst gå med et helt sort outfit, eller i nogle tilfælde, mest om sommeren, et hvidt outfit. Men grå har man nok hidtil antaget for at være kedeligt og associere det med udtrykket "en grå mus", hvilket nok har dømt nuancen lidt ude af kampen. Men heldigvis for denne sæson har den sort-hvid-hybriden gjort et større indtog i modebilledet denne sæson, og når tro tilhængere af sort så som den danske blogger Marie Jedig fra Vilde Kaniner, der ellers KUN går i sort tøj, begynder at snuse til tendensen, så må der altså være noget om det.

Nedenfor har jeg lavet en collage med diverse items - før sete som helt nye - som jeg har forelsket mig lidt meget i. Uret fra Armani Exchange med roseguld detaljen har fuldstændig vundet mit hjerte med sit minimalistiske og skarpe udtryk, og notesbogen fra Oh Deer er faktisk allerede bestilt hjem. Elsker motivet der rummer det dystre kontra det barnlige og er meget efterårs-like, og så passer den lige ned i tasken. En rigtig god ting at have med på farten, hvori jeg kan skrive noter til hverdag, idéer til noveller og bruge til mine skitser. Capen fra New Era har jeg også haft kig på længe, og er et overvejende julegaveønske. Frakken og taskerne er gamle kendinge på bloggen, og jeg står stadig ved min affection for disse. Og så er der selvfølgelig E. L. James's Fifty Shades of Grey, der jo er The Stuff to Read for alle hunkøn de seneste to år, og desuden er lidt essentiel af ret åbenlyse grunde, når vi nu taler om den grå bølge ;)
50 Shades of Grey
Tryk på collagens for links
Hmm det virker måske lidt underligt at sige at en sang kan minde én om en farve, men disse to sange af den australske sanger Gerogi Kay mider mig faktisk meget om sådan et gråt univers, der er fyldt med dunkle skygger, hæse grå toner og et søvnigt lys, som egentlig godt ku være ret filosofiske nøgleord til efteråret. ;P Høhø

Hvad synes I om selve trenden og Den såkaldte Grå Bølge? :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar