torsdag den 7. november 2013

Keep Calm and Eat Cake

Hej Blog :)

Lausy blogger der altid blogger sent om aftenen, I know. My apollogies. Men til mit forsvar kan jeg sige at jeg møder ind tidligt på arbejde og først får fri ved en 16-17 tiden, så jeg gør mit bedste. Håber at I kan bære over med mig.

Men nuvel, Halloween er jo endt og gået, men synes alligevel at jeg skylder jer lidt billeder fra min Halloween, især pga. mit übbernice græskar (Sorry People, ingen Jantelov her ;P), men også for at dele et par lækre opskrifter på nogle totalt for sygt lækre, kalorierige, fedtforskrækkende, mundvandsudløsende, torturerende delikate og uimodståelige kager med jer. Undskylder på forhånd de slankekure jeg eventuelt vil ødelægge med dette indlæg, og godter mig lidt over alle de åleslanke helsebloggere, der dikterer sund livsstil rundt omkring (okay okay, de har nu fat i noget med at en sund livsstil altså ikke er det værste...). Hehe så please people, enjoy ;P

En ret stormende Halloween må man sige. Tror aldrig at jeg har set træerne i de vinkler før... Håber at I alle sammen overlevede. 
Jønke (katten) var søgt i dækning ved hoveddøren under stormen, og før man åbenbart vidste af det, sad han i blade til halsen. Et vildt komisk syn, faktisk (og den stakkels kat kom ind for at varme poterne) ;D
Mit geniale græskar, skåret efter et motiv fundet på google, og skal forestille en lidt perfid udgave af Filurkatten ;P
I tror det er løgn når jeg fortæller jer det, men denne yderst lækre Othello-lagkage tog faktisk min veninde, Randi og jeg intet mindre end 9 timer at lave! (Det skal så også siges at ALT er lavet fra bunden af!). Dog klokkede vi også i det med bl.a. diverse kagebunde og kagecremen, samt skulle diverse ting også stå og trække i et vist tidsrum, og vi var jo dumme nok til at tage én ting ad gangen, så kagen kan altså laves på væsentlig kortere tid, men det gælder altså om at læse opskriften grundigt og kunne overskue tingene.
- Men når det så er sagt, så var den altså også helt fantastisk! Har vist aldrig smagt en bedre lagkage! Og med lidt bærkompot ved siden af (som Randi selv stod for) var det altså en smagsoplevelse i englekors-kaliber (hvilket da også bare manglede!)
Se opskriften HER og en opskrift på Bærkompot HER. :)
Som den anden dessert, lavede Randi og min bror (da jeg havde travlt med at terpe teori, måtte han altså træde til) denne friske citrontærte, som forresten tog en del kortere tid at lave. Men ja, sandt at sige var den heller ikke lige så god som Othelloen, da denne var lidt tung i det. Men da jeg i forvejen er en sucker for citron og citrus, blev jeg specielt glad for fyldet, der bestod af sådan en citron-fromage-lignende creme. Mhmm virkelig lækkert.
Find opskriften HER. :)
Denne kage er virkelig perlen i samlingen - også selvom den blev købt hos vores lokale bager ;) Men hold nu kæft en lækker kage! Altså Cocio-kage, det kan da ikke blive bedre så! Med lækkert indhold af delvis kage og mousse med cociosmag og ægte konditormarcipan med cociomærket, bestående af noget spiseligt sukkerpapir, on top, var jeg altså solgt. Og som jeg sagde, så var denne kage altså bygget til Instagram, selvom jeg nu havde mere lyst til at dele den herinde også ;P
- Seriøst en lækker kage! Cadeau til vores lokale bager, Sys for denne fantastisk flotte og velsmagende kage! 
Really!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar