onsdag den 15. januar 2014

CPH 1 - Snap the moment

Hey Preps & Rebs ;)

Der har ikke forgået så meget specielt i mit liv på det sidste, hvilket jeg godt har kunne mærke på energien, kreativiteten og motivationen for tingene. Afterall bor jeg jo et ret afsides sted, hvor man har set det hele på er kvarter, og bedre bliver det ikke når man ikke rigtig har sine venner hos sig. Såååå da jeg så søndag eftermiddag er ved at muge stald og snapper lidt tilfældigt med min søde fashion-sis Michelle, beslutter vi helt spontant, at jeg mandag morgen skal stikke et smut ind forbi København og få det afbræk, som jeg pt. har gået og savnet. Og Boy, var det tiltrængt! Havde forventligt nok slet ikke lyst til at tage hjem tirsdag aften, så jeg endte op med at sidde i toget kl. 22 endnu mere rastløs end før... Det er altså en ond cirkel.
     Men anyway, så havde jeg det fedt i København! Det var så dejligt at gense min søde veninde og få brækket al den tøse-tøj-sko-mænd-younameit-snak af mig, som andre ikke gider høre på og samtidig også få set og shoppet noget nyt, andet end Kordilgade... Selvfølgelig stod den på shopping, hvor jeg hovedkulds gav mig i kast med at hamstre must haves - efter aftale med mig selv, da jeg er træt af at falde i udsalgsfælden. Så der blev brugt penge, ja, men gudskelov på ting jeg kan stå inde for. Hvilket I nok skal få at se senere ;) Det var rigtig hyggeligt og ret forløsende at få shoppet lidt, da jeg åbenbart har nappet mig en kold tyrker i December uden helt at tænke over det. Og så var det ekstra sweet at komme i længe savnede butikker som Zara, Bik Bok, &Other Stories og The Body Shop. ;)

Men ud over det, så bød min tur til Chøpenhavn på henholdsvis...

... den LÆKRESTE brunch på Restaurant Amalfi, med virkelig lækker mad - alt det man faktisk bare skal bruge til dagen - og hyggelige omgivelser, og virkelig søde italiensk/engelsk/dansk talende personale, som virkelig forstår at få en i sommerhumør, og drømme sig væk fra kulde og grå dage, og i stedet forestille sig Amalfikysten på en varm sommerdag. Der skal jeg helt klart ind igen!

 ... Middag på  Mama Rosa, der er en fantastisk mexikansk restaurant beliggende på strøget, som ikke alene byder på en fantastisk stemningsfuld setting, dejligt overkommelige priser og virkelig - og jeg mener VIRKELIG - lækker mad (er man til pastaretter og fisk, så kan jeg på det varmeste anbefale deres Pasta con Salmon, der består af pasta med laks blandet i den lækreste hvidvinsflødesovs. Bliver så forfærdelig sulten bare ved tanken, altså!), men også er en af de sjældne restauranter der huser både humoristisk og sympatisk personale, der forstår at servicere og få en til at føle sig velkommen og godt tilpas. Kan slet ikke huske hvornår jeg har grint og hygget mig så meget på restaurant før. Michelle og jeg har i hvert fald aftalt, at det nok bliver stedet hvor vi kommer til at komme riiimelig tit ;)

... Ind og se Wolf of Wall Street med den evigtlækre Leonardo DiCaprio som passioneret, hardcore børsmægler, der snyder systemet så vandet driver og mæsker sig i deals, drugs & damsels ;P Virkelig en god film, der ikke er nær så mindfucking som hans seneste, men stadig rummer noget mellem ørerne og samtidig byder på massere af gode grin, godt skuespil og endnu en chance for at nyde DiCaprio i en bad boy-rolle, der til og med ENDELIG har indbragt ham en Golden Globe for bedste hovedrolle, hvabehar! ;D En film man snildt får set 2... Okay 3 gange.

 ... Crash hos sin savnede veninde, som også er ferm til at forvandle et tilsyneladende mangelfuldt spisekammer til en virkelig lækker (og sund, bevar mig vel! ;P) morgenmad. Tusind tak, søde opfindsomme Michelle, den morgenmad blev nok vores redning den dag ;)

 ... Dag 2's højdepunkt og hovedudskejelse: Nymphomaniac. En virkelig spontan beslutning, taget dagen før på baggrund af... ja, det ved jeg faktisk ikke. Vi blev vel bare grebet af stemningen. Men hold nu op hvor var det altså også alle 149 kr. og de 4 og enhalv time værd! En fantastisk film der på så mange måder fremhæver og understreger skandinavisk kvalitet, frisind, bramfrihed og øje for det æstetiske i det kontroversielle, og frem for alt forstår at fremlægge et ret tabuiseret emne på en utilsløret men stadig ærbar måde. Nogen vil måske mene noget andet, da det jo er en ret kontroversiel film, men jeg synes i hvert fald at den er fremragende! Trier does it again! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar