onsdag den 22. januar 2014

Julegave-haul

Hey Rebs & Preps :)

Kalenderen siger i dag d. 22. januar og det er snart en hel måned siden at juleaften went down. Og i al den tid har jeg ikke fået flashet mine julegaver! Fyyy altså... But better late than never, så her kommer mit forsinkede julegave-haul, med mine skønne gaver, som jeg var så priviligeret at blive forkælet med! Hermed vil jeg også gerne sende en officiel tak, til alle de skønne mennesker der tænkte på mig, og som også gjorde min juleaften helt perfekt og mindeværdig (no shit, det var faktisk en af de helt fantastiske juleaftener, der selvfølgelig bare gik alt for hurtigt!).

1. Frakke fra Selected Femme. Har siden efteråret og da de første grå bølger rullede ind, og siden dette billede brændende ønsket mig en grå herrefrakke, og denne sag kombinere bare herretrenden og den grå bølge perfekt! Eneste minus er, at den ikke er så tyk og tung, som jeg havde forestillet mig, men den er super lækkerblød, og oversize på den helt rigtige flotte måde. Har allerede haft den på ved flere lejligheder. Man kan bl.a. se outfits med den Her, Her og Her.
2. Skjorte og bukser fra Zara. Begge virkelig lækre items, som bliver brugt flittigt, specielt den sorte silkeskjorte, som jeg har savnet utrolig længe, bliver brugt gang på gang. Bukserne er nok ret tendensprægede, og ved ikke hvordan de ser ud næste sæson, men lige pt er jeg helt vild med de stylingsmuligheder de åbner op for. Har bl.a. stylet dem på en urban rebelish måde Her.

New Era Cap fra Asos. Cap-trenden har efterhånden floreret et par år, med Rihanna og Cara D up front, og da jeg begyndte at stjæle min brors, for det meste uden held, var det nok på tide at få min egen, og denne sorte sag fra New Era er tilpas nedtonet og cool til at kunne gå til alt og ikke blive for insisterende, til en newbie i Cap-trenden ;)

Taske fra Asos som jeg har haft kig på et stykke tid, er bare SÅ dejlig! Elsker som bekendt grå toner, tern og bløde materialer - 'amen altså, denne taske er da som skræddersyet til mig! Elsker ganske simpelt alt ved den, og så er den dejlig praktisk og rummelig. Et lidt mere fashionabelt alternativ til den klassiske sports/weekendtaske ;)

Bogen Rosens Navn af Umberto Eco fik jeg af min mor på baggrund af min fascination af Dan Brown-bøgerne og krimi, der involverer historie og religion. Har endnu ikke fået den læst, men den lyder spændende, og så er den filmatiseret med Sean Connery i hovedrollen. Lidt spændende og afslappende tidsfordriv til de grå dage. ;)

1. Ringe fra Spinning. Normalt plejer spinning at være lidt for feminint til mig, med alle sine små sommerfugle og blomstermotiver, men da jeg skulle bytte en anden ring jeg fik, og faldt over disse 2, blev jeg omgående smaskforelsket, da jeg jo som bekendt har en svaghed for både oxideret sølv og naturreferencer (da jeg synes at ringene godt kunne minde lidt om små kviste/grene, der snor sig rundt om fingeren), så naturligvis skulle de med hjem, og de har faktisk siddet på mig lige siden. 
2. Ringe fra Skagen Denmark, der nok ligger blandt mine ynglingsmærker når det kommer til fingerringe. Deres minimalistiske tema og de mange kombinationsmuligheder, er både sjove og virkelig VIRKELIG fede, og jeg elsker at kombinere deres ringe på kryds og tværs, både sætte dem sammen og fordele dem på hænderne. Så da min mor overraskede mig med disse to ringe, blev jeg naturligvis ovenud glad. Elsker dem virkelig!

Clinique Redness Solution Soothing Cleanser. Jeg har aldrig rigtig gået særlig meget op i pleje af min hud, hvilket nok har været en ret stor fejl, da jeg altid har døjet med rødme og uren hud. Så da jeg efterhånden er blevet mere og mere træt af det, har jeg søgt efter løsninger, og selvfølgelig faldt Clinique som et naturligt foreslag. Og jeg må altså indrømme at det virker! Efter at have brugt denne cleanser siden jeg fik den, har min hud synet mere ren og ensartet uden særlig meget rødme og med faktisk en lille smule mere glød, hvilket jeg selvfølgelig allerede elsker ;P Så tror vist nok også at jeg skal have fat i deres Daily Relief Creme!

Haha dette make-up fra Elf Cosmetics er faktisk lidt en planlagt gave til mig selv, da jeg faldt over det i Bilka ;) Teintcorrecting-pudderen er en jeg i et stykke tid gerne har ville prøve, og ditto eyelineren, efter at have hørt godt om den flere steder. Børsten blev til sidst købt med, da jeg simpelthen mangler en. Konklusionen? Alle tre produkter fungerer super godt. Pudderet giver en lidt transparent effekt, og afhjælper ganske vist ikke, men dæmper derimod rødme. Eyelineren er også lettere transparent, men den er nem at påføre og kommer man nok på, får man en flot streg. Øjenskyggebørsten er super super god! Fælder ikke, er dejlig blød og nem at håndtere.

Plakaten (der er 700x1000 mm) her fik jeg af min veninde og nabodatter, og var nok den der overraskede mest, da jeg slet ikke havde forventet den, men hold nu op, hvor er jeg altså glad for den! Elsker for det første retrotemaet (plakaten er en science fiction film fra '58, som jeg ganske vist ikke har set), og så synes jeg egentlig bare at selve motivet er super fedt, og kommer man den i en enkel sort ramme og hænger den op, så har man bare en vildt fed vægudsmykning, der passer godt ind i min smag. Fantastisk god gave til en retro/filmelsker som mig! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar