onsdag den 5. februar 2014

Kelly Thompson

Hey P/rebs ;)

Her kommer der lidt til the hipster artlovers, eller bare artlovers. Jeg er nemlig de sidste par måneder blevet ret så glad for og interesseret i kunst. Okay indrømmet, det har jeg faktisk altid været, men aldrig sådan rigtig fundet nogle specielle kunstnere eller stilarter, som har fanger min fascination helt. Og nu indrømmer jeg så igen gerne at nedenstående da heller ikke ligefrem er den største sensation inden for kunstverdenen, men jeg har altså en eller anden ting for fashiontegninger. Det startede vist med den yderst talentfulde franske fashionista, blogger og tegner Garance Doré, vis tegninger er oppe i tiden, fashionable og grafiske, men som jeg begyndte at udforske fashiontegning-genren, er jeg falder over den ene talentfulde kunstner efter den anden, og nu synes jeg ligesom at det var tid til at blive lidt mere kulturel på bloggen, og vise lidt god kunst frem - en alternativ tilgang og indfaldsvinkel til modeinspiration ;)

Nedenstående collager er sammensat af tegninger kreeret af den virkelig talentfulde kunstner Kelly Thompson; fotograf, fashiontegner og art director baseret i New Zealand. Synes at hun har et helt fantastisk øje for fede motiver, poses, idéer og for den sags skyld også en vildt tjekket stil. Retro inspireret portrætter med et lille hint af surrealisme og gerne med noget kant i form af seksuelle udtryk, intense farvedetaljer eller et ekstra kreativt indslag. Personligt er jeg specielt vild med lingerietegningerne, der rummer et virkelig stærkt udtryk med en flot seksuel appeal. Ellers er jeg også ret fascineret af de mere surrealistiske portrætter, der ofte enten inkluderer dyr, stærke farver eller dystert skyggespil. De er både mystiske og fanger femme fatale-essensen, which I just låååve. ;P

Hvad synes I om det? Er I lige så hooked på fashiontegninger som jeg er, eller foretrækker I andre genrer? :P
 Billeder fundet på Pinterest.
(OBS! Denne tegning er kommet med ved en fejl. Billedet er IKKE tegnet af Kelly Thompson men af Sandra Suy!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar