onsdag den 19. februar 2014

Laster og Behov

Hello Late Nighters ;)

Så er jeg tilbage på natteposten, dog stadig med hoste, snotnæse, hæs stemme og øm hals. Og hvad sker der når man er syg? Yup, man trøsteshopper. Og man trøsteshopper meget! Og det er her jeg gerne vil ind til sagens kerne: hvad gør man, når man som jeg har nogle seriøse laster, der trænger sig på og truer min pengepung med dræning...? Så derfor tænkte jeg at lave en visuel reminder til mig selv herinde, omhandlende laster og såkaldte "needs".

Jeg har ca. 5 ret seriøse laster, der et eller andet sted ikke er særlig godt, da jeg har det med at lægge ret meget fokus på lige præcis de ting, som jeg så ender med at bruge flere formuer på, uden at jeg egentlig har brug for tingene. Er sikker på at vi alle kender det...

L a s t e r
 1. Smykker! Kan slet ik få nok af det lige pt! Er ved at revidere hele min samling og bytte alle de chunky øreringe og farverige pieces i middelmådige materialer fra H&M og Glitter ud, med enkle, tidløse og mere delikate smykker i sølv og guld. Som jeg har reklameret en del for på det sidste, har jeg fået en svaghed for enkle halskæder, fingerringe og skandinavisk design med rå naturreferencer, og drømmer allerede mange summer af penge væk på Skagen Denmark, Christiana Watches, StillWithYou, Bjørg, Maria Black, Sofie Bille Brahe and the list goes on. Men det er jo ret pricey items og samtidig ik ligefrem noget jeg mangler helt vildt, så derfor må jeg samle mig selv op fra gulvet, selvom jeg seriøst længes efter de mange lækre smykker! 
2.  Løse silhuetter. Er bare blevet så glad for det! Synes at der er noget utrolig sexet over oversize kjoler, og skjorter og toppe der har kig til lidt hud, specielt når man kan se kravebenet og/eller ryggen og lange ben. Det er så flot! Men åh, det har det jo bare med at gemme figuren væk i længden, og ind i mellem kommer man altså bare til at savne lidt stramtsiddende tøj i sin garderobe...
3. Strik og trøjer! Uhf det er altså guf! Først og fremmest er det lækkert at gemme sig væk i, for det andet matcher det ret godt min addiction for nr. 2 og for det tredje er det bare så nemt både at gøre cool, preppy og feminint. 'amen altså det er jo så nemt at style! Problemet ligger bare i når man næsten kun har lange trøjer, og derfor begynder at savne korte toppe, især om sommeren, og stilen desuden også bliver for ensformig.
4. Bolig-ting. Specielt nips og mindre møbler. Og er der noget jeg absolut IKKE har brug for lige pt er det da møbler! For en som kun har 30 kvadratmeter at fylde ud og ikke går nogen flytteplaner i møde i nærmere fremtid er det virkelig noget af det sidste, jeg på nuværende tidspunkt burde bekymre mig om, men for søren da altså, med bolig og home decor inspiration florerende overalt, kan jeg slet ikke lade vær med at kigge og savle over ting fra Bahne, House Foctor, Ikea og hvad der ellers ikke må findes af andre lækre boligforhandlere. 'amen øv altså!
5.  Skønhedsting. Specielt plejeprodukter er jeg begyndt at gå meget op i. Better late than never, right, but oh so expensive in the long run! Men okay, huden er vores største og nok vigtigste organ, så hvorfor ik ofre penge på at passe på det?
6. Skjorter. Ja skjorter. Specielt løse oversize herreskjorter er jeg blevet en sucker for! Men også de mere feminine organza-modeller. Har efterhånden fået bygget mig et ret imponerende arsenal op omkring dette item, og det har faktisk gjort min garderobe lidt ensformig, specielt på festfronten, hvor jeg oplever at jeg meget tit ender ud i det klassiske skjorte og bukser. Ik særlig godt, Anna...

Nåh, men det var jo skidt, Anna-Sophie. Hvad gør du så, når du sådan ikke kan abstrahere fra disse laster? Jooo nu skal I bare hører, I actually don't. Selvom jeg prøver. For mine reelle behov går nu i en helt anden retning end ovenstående (og dog! Boligting kunne jeg nu egentlig godt købe nu, så det er klart til når jeg flytter hjemmefra. Men stadig...). Men altså, hvad jeg egentlig har brug for, og burde bruge mine surt optjente penge på, er følgende:

 B e h o v
A. Gode sko. Specielt sneakers - både til løb og daglig brug - og sandaler til sommer. Er faktisk rent generelt ik særlig god til at købe sko. Mange kvinder har det, og jeg savler skam også, men købe dem, det er jeg skisme ik god til, og når jeg så endelig gør, plejer det ofte at være stiletter, som jeg nok slet ikke har brug for! Så det må jeg altså blive bedre til, og få investeret i nogle gode løbesko og hverdagsfutter.
B.  Skønhedsting. Det er altså fair nok, som nævnt er det jo en god idé at passe på sig selv og dermed også helt fair at gøre det og bruge penge på det, bare man husker at investere i de rigtige produkter der gør de rigtige ting for kroppen.
C. Tandlæge. Tjaa fordi det er fucking dyrt, og derfor altid skal sætte en god slat penge af til at få ordnet bisserne. Dit smil og dine hænder er jo dine visitkort.
D. Sportstøj. Det er ikke fordi at jeg er den vilde fitliving person, men altså, jeg BURDE nu virkelig snart se at få købt mig noget ordentligt sportstøj, til både vinter og sommer. Dels vil det nok gøre nogle gode ting mht. at støtte, stramme og hvad sportstøj ellers gør, men samtidig tror jeg virkelig også, naiv som jeg er, at det vil hjælpe lidt på motivationen, hvis man kan klæde sig smart på under en løbetur ;)
E. Den helt rigtige taske. Ja, uanset hvor mange jeg har og forelsker sig i, så mangler jeg ALTID den HELT RIGTIGE taske i den rigtige størrelse, den rigtige farve og det rigtige design, som kan rumme alle mine nødvendigheder og kan bruges både når jeg er på farten og til mere fin brug. Problemet er bare at jeg aldrig rigtig kan finde den, og jeg er for nærig til at slippe de store summer for en...

Kan I se hvad jeg mener? I stedet for at bruge penge på så meget "knalderværk" burde jeg virkelig til at vågne op, tage mig selv ved nosserne, og få købt alle de ting, som jeg rent faktisk har brug for og mangler, i stedet for ting jeg egentlig bare ender med at opmagasinere. Måske dette indlæg vil hjælpe. 

Eller måske ikke... 

Hvad er jeres Laster og Behov?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar