mandag den 3. marts 2014

Being nerdy - Oscar 2014

Well hello again ;P

Snakkede jo lidt om, at jeg ville vende tilbage med lidt Oscarsnak, og jeg er en dame der holder ord - eller i hvert fald efter bedste evne. Men var der ellers nogle af jer der fulgte Oscars vej rundt til stjernerne i går? Selv holdte jeg den nemlig gående fra start til slut, og må indrømme at jeg altså er KÆMPE STOR fan af Ellen Degeneres som vært! Niv mig, hun er fantastisk! Hendes jokes, hendes outfits - der skiftede undervejs -, hendes humør, hendes opfindsomhed og frækhed var altså bare lige i skabet! Jeg græd bogstaveligt talt af grin, da hun fik Twitter til at gå ned, med sit masse-celebrity-selfie, med Meryl Streep, Angelina Jolie, Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Julie Roberts, Brad Pitt og følgende kendte navne, og da hun slæbte et "stakkels" pizzabud med ind i Dolby Theatre, for at dele pizza ud til stjernerne - Brad Pitt havde nok ik regnet med, at han ville dele paptallerkner ud til det 86. Oscar-show, høhø ;P.
Alt i alt synes jeg bare at det var et virkelig godt show - et af de bedre i flere år, og ditto med film og skuespillerne. Ærger mig virkelig over at jeg ik har været bedre til at gå i biografen, for hold nu op en masse flotte film, der har undgået min opmærksomhed! Øv hvor ærgerligt! Så det her må vel være en reminder til mig selv, om at komme noget mere i biffen, så jeg kan være meget mere med næste år.

By the way, så hev hverken Jagten eller The Act of Killing nogle Oscars hjem, desværre, men fortvivl ej, for den danske kortfilm Helium vandt nemlig i sin kategori for bedste kortfilm. ;) Jaja vi kan fandme lidt os danskere. 


På modefronten synes jeg nu ikke at der var så forfærdelig meget at råbe hurra for, desværre. Dog må jeg nu med hånden på hjertet erklærer at Cate Blanchett og Lupita Nyong nok var aftenens ubestridte stjerner! Og sjovt nok også de to kvinder der hev oscarsene hjem... Hmm ;) Anyway så elsker jeg Cate's romantiske look, hvor både hår, make up og smykker stemmer overens med den romantiske Armani sag, der bare klæder den blonde skuespillerinde - der vandt Oscar for bedste kvindelige hovedrolle i filmen Blue Jasmin - suuper godt! I endnu højere grad må jeg dog sige, at jeg elsker den unge Oscarvindende Lupita for bedste kvindelige birolle i 12 Yers a Slave, der bare ser intet mindre end fantastisk ud i sin blå Prada-kjole. 'amen alt spiller jo bare her! På papiret ville jeg kigge ret strengt hen over brillen, hvis jeg fik at vide på forhånd, at en så mørk kvinde, skulle have en så lys kjole på, men for satan man, er jeg lige blevet klogere! Og de dybe udskæringer gør, at looket samtidig ikke bliver for pænt, men også får lidt sexyness over sig i kontrast til det ellers virkelig pigede look, der passer til Lupitas kleine figur. Kort og godt, elsker jeg de to skuespillerinders stil såvel som deres skuespil og deres flotte takketaler (indrømmet, jeg har faktisk aldrig helt kunne tage de takketaler seriøst. "I want to thank the Academy..." and so on har bare fået en ironisk klang i mine ører, efter at have hørt den intet mindre end 117 gange. Men nåhr ja, hvad skulle de ellers sige?) 


Men må jeg så høre, var I natteravne og så Oscars ligesom jeg, og if so, hvad synes I som om hele tiraden i år? Både at kjoler, film, værter, skuespillere og alt godt fra Hollywood's opland og godtfolk. Lad os lige være lidt nørdede og snakke film og stargaze - man er vel gammel medieelev ;) Hihi

1 kommentar:

  1. Jeg så det ikke, men er enig med hensyn til kjolerne - der var ikke så meget at råbe hurra for :-)

    Kig gerne forbi min blog, hvor du lige nu kan vinde et par Humlan høretelefoner fra Urbanears: http://www.voresboble.dk/give-away-humlan/ :-)

    /Amalie.

    SvarSlet