onsdag den 12. marts 2014

Outfit // Boardingschool?

Godaften Peeps ;P

Indlæggets tittel har lidt to betydninger i dagens anledning. Dels hentyder den til mit outfit, der sender - i hvert fald mine egne tanker - til britiske kostskoler, the Ivy League, Tommy Hilfiger og klassisk preppyness - med et lille rebelish twist af coolness med opknappet trøje, slip ons og mine allerede højtelskede Ray Bans. Et dejligt forårsoutfit, der dog til min irritation også minder mig om, hvor mange der netop er igang med at søge ind på uddannelser, hvilket jeg også virkelig burde til at komme igang med... Hmm.

En anden mening med overskriften henvender sig til mine seneste dage på arbejde som lærervikar, hvor jeg virkelig fornemmer at ungerne enten er hyperforårskulrede eller bare inde i en virkelig dårlig pubertetsperiode. Specielt mellemskolingen har virkelig trampet godt og grundet på min tålmodighed de sidste par dage, og har ofte måtte spørge mig selv, om det mon ville være forkert at foreslå kostskole? Okay, rolig Anna, det gør du selvfølgelig ikke. Men virkelig! Børn/unge i dag ANER SERIØST IKKE hvor godt de har det! True, vi har alle været der, men alligevel chokerer det mig, hvor slemme, lede og stride menneskers afkom egentlig kan være. Og det er da også lidt af en aha-oplevelse at erkende at man selv har været lige så slem. Hm, halleluja for selvransagelse, selverkendelse og selvironi. 3 kvaliteter man virkelig bare ville ønske kom tidligere til mennesket (læs: Teenagere!) end det egentlig gør. Selv er jeg jo på vej ud af mit sidste teenageår og vinke helt farvel til den "sorgløse" barndom. Føler mig da også lidt som an old fart, når jeg siger det, men at beskæftige sig med børn og unge, hvor man selv skal står i en meget voksen og autoritær rolle, på trods af at man selv kun er 19 år gammel, og dermed topper sine ungdomsår, og dagligt hører for at man er "gammel", "umoderne", "håbløst kedelig" og "vildt irriterende og sur", det får bare en til at tænke på hvor hurtigt "miljøskadede" børn egentlig bliver af at se os voksne, og hvor tidligt de faktisk starter på pubertetsræset. Og så sidder gamle jeg så tilbage og kigger strengt ud over monoklen og tænker "They got no fucking clue!"...
      Er jeg den eneste der har det sådan, er jeg for hård ved dem? Eller synes I også at tidens såkaldte "yngste ungdom" godt kunne trænge til en opvågnen og et mindre vink med en vognstang, om at der stadig er stor foreskel på at være teenager og voksen, samt lærer dem lidt om hvad gensidig respekt egentlig er for en størrelse...

 Sunnies: Ray Ban
Cardigan: Sisters Point
Ur: Oasis
Jeans: Dr. Denim
Slip ons: Asos

Ingen kommentarer:

Send en kommentar