lørdag den 5. april 2014

Fitspo

Hey Preps :P

Endnu et par stille dage have gone by, uden den store blogging fra min side af. Lovede jo egentlig også en sidste del af min Beauty-serie om negle, indtil jeg indså, at jeg faktisk allerede har lavet sådan et indlæg for nogle måneder siden, som I kan se lige Her, hvis det skulle have nogen interesse. Dog har jeg nok måtte indse at jeg er blevet lidt klogere siden sidst, og også har måtte revidere mit syn lidt på omtalte Sally Hansen-produkter, så det kan nu godt være at der snart kommer et Beauty-indlæg omhandlende negle. Stay tuned.

Men indtil da skal det handle lidt om motivation, nærmere bestemt; fitspo [fitnes inspiration]. Jeg er hverken sportsnørd eller helseblogger, og faktisk så lever jeg pisse usundt. Men når ret skal være ret, så er jeg nu begyndt at tænke meget mere over hvad det er jeg propper i hovedet (den del er jeg bare blevet jævnt god til at ignorere...) samt motion. Specielt sidste del er jeg begyndt at gå ret meget op i. Ikke på den måde at jeg kan samtlige yogaøvelser og alle de termiske begreber for diverse træningsprogrammer og muskelgruber (selvom jeg gerne ville). Men jeg er generelt bare begyndt at PRØVE på at få en bedre kondi og en mere fit krop. Nu har jeg så heldigvis altid været okay muskuløs, grundet en længere barndom tilbragt i en hestestald med udmugning, intens rideundervisning, fejning af staldgange og traven fold op og fold ned efter gesjæftige ponyer. Dette har efterhånden gjort både mine (over)arme, ryg og ben ret muskuløse, så jeg har et rimeligt fundament at gå ude fra. Men én ting har jeg dog altid gerne ville opnå: en mere tonet mave (...) samt lår og seneste idé; røv. Det ligger ret langt tilbage at jeg ikke har kunne lide mine lår eller mave og nu har jeg altså også fået røv-komplekser (undskyld udtrykket, men jeg HADER ordet 'numse'!) Så derfor har jeg siden januar været igang med en lille intensivering af min efterhånden jævnlige løbetræning bestående af lidt øvelser, der skal styrke forskellige muskelgrupper fulgt af udstræk, der skal gavne smidigheden. Eller noget i den stil....
     Det er så her jeg burde komme ind på hvad det præcist er jeg gør og hvad øvelserne går ud på, men sandt at sige har jeg ikke dokumentation nok til at kunne vise det, så i stedet poster jeg imidlertid bare et par moodboards med min Fitspo, som skal sørge for at sparke mig ud ad døren på de svære tidspunkter, hvilket ind til videre nok går sådan 50-50 (læs: 60-40 til dovenskaben...), og henvise jer til Youtube, hvor man kan finde en helt masse inspirerende og gode videoer til sin træning (hvilke jeg også er gået lidt ud fra med mine egne øvelser). Sund mad har jeg efterhånden opgivet, da jeg nok må se mig alt for madglad og chokoladeafhængig...

Hvordan går det med jer og jeres helse-rutiner?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar