lørdag den 9. august 2014

Bolig inspo // Grønne fingre

Hey Blog :)

Hvor ku jeg dog godt indrette en lejlighed! Er du vanvittig, hvor ku jeg godt! Min Pinterest flyder over med lækker bolig decor-inspo, og her sidder jeg så, uden særlig mange kavdratmeter, og har ingen planer om at flytte lige foreløbig. Øv øv og endnu et øv. :( Men så er det jo godt at man har en blog, til at lufte frustrationer og adspredelser lidt. ;) Derfor starter jeg et lille nyt koncept kaldet "bolig-inspo", med forskellige temaer af, hvad der inspirerer mig på bolig-fronten. Det er lidt nemmere at sprede det ud over mindre indlæg, end at spame jer med ét stort hulter-til-bulter-indlæg.

Og vi starter ud med plante-bølgen, der har domineret ALT fra garderoben til vindueskarmen. Vi elsker bare planter! Stueplanter, potteplanter, hængeplanter, ørkenplanter, bregner... hm det er faktisk i bogstavligste forstand en jungle (punchline anyone). Men når det så er sagt er orkideen død og blomstervaserne pakket væk. Vi vil have rigtige planter i muld og lerpotte og helst så grønne som muligt. Grøn er jo som bekendt glædens og livets farve (det har jeg i al fald læst...), og forksning viser at folk der lever i grønne miljøer, faktisk lever længere end andre (siger forskerne, ikke jeg!). Måske det er derfor vi er så vilde med den grønne bølge, måske er det bare vores grønne økoelskende bæredygtige miljøvenlige mentalitet der styrer os, måske vil vi bare gerne dyrke vores egne gulerødder. Jeg ved det ikke. Og er egentlig også ligeglad. For jeg finder de grønne fyre ekstremt klædelige og hyggelige for et hjem, og danner et lækkert miljø, passende for mit naturelskende væsen. Og nedenfor vil man kunne finde flere eksempler på, hvordan jeg godt ku tænke mig at indrette mit hjem. Bemærk den fede kombi med hvid, bløde tekstiler og brune træmøbler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar