søndag den 17. august 2014

Om at være spontan

Hey Blog :)

Jeg nævnte jo i fredages noget med, at jeg havde fået et ekstra hul i ørerne, efter en ret spontan beslutning. Eller... det er nok så meget sagt, da jeg efterhånden et lille stykke tid har gået med tanken. Men ikke desto mindre var selve handlingen ret spontant, og bim bam bum sad der pludselig et sæt fine små perler i begge mine ørerflipper og pyntede. Og selvom det på sin vis kan kaldes et impulskøb, så er jeg meget tilfreds med handlingen, og det fik mig bl.a. til at tænke på hvad spontanitet egentlig har gjort for mig, specielt her i 2014, da jeg lavede mit nytårsforsæt, om at være mere spontan. Jeg tænker, at det er på tide til et lille halvårligt catch-up med mit nok bedste og mest succesfulde nytårsforsæt nogensinde. Her kommer lidt søndagslommelivsfilosofi (prøv at sig dét hurtigt 5 gange) ;)



 Anyway, så started jeg 2014 ud, ligesom mange andre mennesker, med at lave nytårsforsætter, hvor jeg prøvede at afstedkomme med nogle lidt mere realistiske bud, hvoraf der midt i det hele forekommer et stort, fedt Vær mere spontan! Og jeg vil da gerne have lov at sige, at jeg vist rimelig godt har levet op til det forsæt. ;) Jeg har nemlig altid været lidt den lille grå betænksomme mus, der tænkte alt for meget, og levede alt for lidt, og altid brokkede mig over at der aldrig skete noget. Jeg har altid været den modne og ansvarsbevidste sociale drifter, der hverken var med eller uden for fællesskabet, og dermed ik rigtig oplevede noget. Indtil jeg i December 2013 besluttede mig for, at nu ville jeg have at der skulle ske noget, og dermed smed jeg faktisk bogstaveligt talt alle hæmninger og tog ja-hatten på i stedet. Og siden da har det faktisk bare været en rutsjetur af oplevelse, og 2014 kan nok dermed kaldes mit hidtil bedste, mest hektiske og sociale år nogensinde, fulde af oplevelser, omvæltninger, udvikling og udfordringer. Men mest væsentligt, så kan jeg mærke at det har udviklet mig og været med til at kappe navlestrengen og samtidig give mig den sidste smag af teenagelivet, som jeg egentlig aldrig rigtigt har levet, og det er jeg evigttaknemmelig for! Samt har jeg også lært, at tage imod muligheder, når de opstår, og få det bedste ud af dem. 

2014 er året hvor jeg også har fået mig min første kæreste (der findes ik særlig mange billeder af os, og endnu færre der rent faktisk er gode, så I får et hvor vi er ret tipsy og glade ;P). Vi mødtes faktisk da jeg indledte min spontanitet og er egentlig også en direkte årsag til, at vi er sammen i dag - 9 måneder senere.
Rozz var egentlig en ret overvejet beslutning, men det tog alligevel lidt spontanitet at købe  billetten og sige "fuck it all - nu gør jeg det", da Rozz længe har været en gråzone i mit hoved. Heldigvis er jeg super glad for at jeg tog med, da det var en super oplevelse!
Mit succesfulde nytårsforsæt har også bragt mig en del ture til Hovedstaden, hvor min søde bosatte veninde har slæbt mig ind og ud af diverse bare, klubber og butikker og ind forbi Tivoli til den hyggeligste Fredagsrock med Agnes Obel.
 Så hvad er lige meningen igen? Ganske simpelt at ved at kaste sig ud i nogle ting, får man nogle helt unikke oplevelser. Det kan være en afbudsrejse, en sød fyr der lige pludselig henvender sig, en invitation til en torsdagsbytur, impulskøb, at tage imod en ny udfordring eller noget så simpelt, som at udfordre sig selv på det personlige plan. At være spontan er at leve, og selvom jeg ikke siger, at du skal kaste dig hovedkulds ud i Bungee Jumping eller flydende heroin (husk på, der er forskel på at være spontan og dum), så vær åben, pak genertheden væk og lad de grimme "hvad nu hvis"-tanker blive i sengen. Det hele skal sgu nok gå, og hvis man bare gir slip på bekymringerne og husker, at 95 % af dem alligevel ik bliver til noget, så tror jeg gerne, at jeg vil garantere, at man lige pludselig får et meget spændende år hvor man vil opleve en masse personlig udvikling, hvis bare lige man vil tage skridtet og bryde komfortzonen ;)


OBS!
Jeg gentager; der er forskel på at være spontan og dum. Hav hovedet med i tingene, og sig ikke ja, hvis det absolut ikke er noget du vil, eller har det skidt med. Impulsiv og spontan plejer ik at være en god blanding. Så det er okay at tænke 2 gange :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar