tirsdag den 30. september 2014

Look-saver: Red lips

Holla muchachas :P

Ligesom solbriller, elsker jeg røde læber! Det kan virkelig redde en dårlig dag med kedeligt outfit eller optimere ens look fra dag til aften i et snuptag. Og så er det et look man altid kan regne med, da rød læbestift er en tidløs klassiker. Personligt har jeg altid været fascineret af de rosenrøde læber, faktisk lige siden jeg var helt lille, hvor jeg elskede at iføre mig min ynglingslip-gloss, der havde en dyb kirsebærrød farve. Den fascination har bestået, og røde læber er nu blevet mit go-to look, hvis jeg føler mig lidt kedelig.
- Nedenfor har jeg linket til lidt forskelligt af røde læbestifter, hvoraf jeg varmt kan anbefale Kate Moss' matte læbestift fra Rimmel London, da giver en intens mat, rød farve og holder i flere timer. Ligeså er Rimmels Chubby Stick også et sikkert valg, med samme lange hold og intense røde farve med shine. Og har man lidt flere penge på pungen skulle YSL's fugtgivende læbestift og Chanel's klassiker også være sikre valg til velfugtede, intense røde læber.

Røde læber kommer man dog ik sovende til, og tungen skal holdes lige i munden, hvis man ønsker et formfuldendt resultat.
1. For at indramme læberne og få dem til at syne større, er det en god idé at bruge en læbeblyant først. Ud over at få efterfølgende læbestift til at holde længere, giver det også en mere jævn overgang samt bedre hold.
2. Da røde læber er meget opsigtsvækkende i sig selv, vil en mere neutral øjenmake-up passe bedst til. Fyldige vipper og/eller naturlige bryn og en diskret winged eyeliner til aftenbrug, vil give det perfekte ladylike Hollywood-look, der fremhæver ens ansigtstræk, uden at larme for meget.


Red lips

Ingen kommentarer:

Send en kommentar