mandag den 8. september 2014

Strik strik strik

Hey chics ;)

Årets hyggeligste tendens har hidtil været en meget ambivalent modeoplevelse for mig. Normalt er jeg helt vild med strik, men det der med at gå all in på et fuld striklook ligger lidt i en by i Rusland for mig. Da jeg først så franske Céline, britiske Stella McCartney og amerikanske Marc Jacobs fortolke idéen, rynkede jeg lidt på næsen, men ak ja. Efter at tendensen har taget en intens rundfart på de sociale medier og fortsætter ud i diverse modemagasiner, og high street mærker begynder deres vanlige efterligning, kan jeg ikke fornægte det knuselskelige kluns, der hidtil har været min partner-in-crime på grå mandage i november. Og hvad pokker, så er det da mega lækkert at gemme sig væk i på dovne søndage og sygedage med matchende uldsokker og en kop kakao. Men hvor vidt jeg kommer til at bevæge mig uden for i et fuldt strikket antræk, er endnu uklart, for der er en hårfin grænse mellem at være fashionabel og ligne et muteret får. Men der er det jo at de sociale medier er din ven, og flere stilfulde kvinder er så herlige, at dele deres fortolkninger med jeg kyniske synder. Og jeg må altså sige at naturlig makeup, håret nede i rullekrave og en I-woke-up-like-this-attitude, altså gør tøjet det mere "wearable".

Hvad siger I til tendensen, og hvad er jeres idéer og inspiration? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar